Ľubomír Weiss
Povolanie: manažér pre elektronické produkty
Reklama: Orange
Reklama: Orange Bratislavčan Ľuboš Weiss sa zaregistroval v agentúre sprostredkujúcej kastingy pre reklamy z dvoch dôvodov.
„Zo psiny, a tak trochu pod tlakom manželky, ktorá robí v reklamnom biznise,“ hovorí. Prvý kšeft prišiel po roku a hneď od mobilného operátora! Aj keď sa v reklame objavuje najmä z profilu,
ľudia ho spoznávajú. „Popularita mi neprekáža,“ hovorí s odstupom času.
V civilnom živote je manažér pre elektronické produkty v istom vydavateľstve.
Aj keď biedu zrejme netrie, honorár, ktorý dostal za reklamu, ohodnotil takto: „Veľmi zaujímavá čiastka.“
Ludwig Bagin
Reklama: Vitana, Aupark
Povolanie: umelec
Bratislavčan Ludwig Bagin, umelec bez stáleho angažmánu s „lookom“ i spôsobmi,
má za sebou už niekoľko reklám, ale aj menších úloh vo videoklipoch
či filmoch.
„Začalo sa to akosi automaticky v škole,“ hovorí bývalý študent VŠMU,
a pokračuje: „Dal som sa na to nielen kvôli peniazom, veď študentský život
v Bratislave je poriadne drahý, ale aj kvôli kontaktom,“ otvorene priznáva. Azda najviac ho preslávila úloha Jánošíka v reklame na instantnú polievku a vianočná kampaň Auparku, v ktorej si zahral čerta. „Samozrejme, že radšej by som hral divadlo či film. Ale nebránim sa ani reklame,“ hovorí.
Janko Grosser (21)
Povolanie: technik mobilných telefónov
Reklama: Slovenské telekomunikácie, T-Mobile
Keď Janko Grosser skončil pred tromi rokmi strednú školu, do práce sa veľmi nehrnul. Kastingová agentúra mu preto pripadala ako dobrý nápad. „Teraz už len čakať, možno si ma niekto vyberie,“ spokojne konštatoval po registrácii. A určite ani v kútiku duše nedúfal, že bude taký úspešný.
Už zakrátko mu Slovenské telekomunikácie zverili úlohu vodníka! „Vybrali si ma kvôli vlasom, ktoré som mal v tom čase až po ramená. Stačilo ich iba zafarbiť na zeleno,“ smeje sa Janko. Úloha vodníka mu však veľkú popularitu nepriniesla. Nikto ho totiž nespoznal! „Až na jedného človeka, ktorý na mňa zakričal: „Ty si ten vodník!“ Popularitu mu však už onedlho zabezpečila reklama pre T-Mobile, v ktorej si zahral zákazníka v kaderníctve. „Nie je zlé byť populárny... A poteší každá korunu,“ konštatuje Janko Grosser.
Ľudia z reklamy - ako žijú v civile?
BRATISLAVA - Pozeráte sa na nich v televízii, vyškierajú
sa na vás z bilbordov i časopisov. Občas sú zamaskovaní
na nepoznanie, ale často vystupujú vo svojej prirodzenej podobe. Komparzisti,
neherci zo známych reklám. Prečo sa na to dali? Stálo to za to?