Obhajuje sa aj tým, že už vraj investovala vyše dvoch miliónov eur. Aktivistom sa však návrh nepozdáva, mesto by parkovanie zvládlo aj samo a zo spoločného podniku má radšej vycúvať.
Spoločnost EEI, ktorá zabezpečuje parkovanie, dala dva návrhy, ako vytvoriť spoločný podnik na obsluhu parkovacieho systému. „V oboch prípadoch by mesto neinvestovalo žiadne prostriedky,“ uviedol mediálny zástupca EEI Karol Wolf. Ako vysvetlil, v prvom prípade by sa spoločný podnik s pomerom 50 : 50 venoval parkovaniu výlučne v Košiciach. „V druhom ponúkame vstup do celej spoločnosti na území Slovenska aj s podielom na výnosoch, čo by však znamenalo asi minoritné postavenie mesta, lebo hodnota firmy je vyššia ako len v prípade fungovania v Košiciach.“ dodal. Zmluva by sa podľa neho pritom podpísala zakaždým len na určité obdobie. K návrhom sa však budú musieť vyjadriť poslanci mesta, no spoločný podnik by mohol vzniknúť ešte tento rok.
Známy aktivista Karol Labaš za spoločným podnikom vidí len snahu vykĺznuť z platnej zmluvy, ktorú si podľa neho EEI aj tak neplní. „Považujeme to len za únik z dodržiavania povinností,“ povedal. Riešenie vidí v samostatnom mestskom podniku. „Dlhé mesiace pretrvávajúcich problémov sú toho dôkazom. Veď mesto má dostatočné kapacity, aby to zvládlo samo alebo s pomocou subdodávateľov a spoločnosť EEI dopravnú politiku v Košiciach neberie absolútne do úvahy. Potrebuje len klientov,“ spomenul Labaš.
Čo navrhuje EEI
zástupca EEI Karol Wolf
- Pri spoločnom podniku hovoríme o účasti zástupcov mesta v predstavenstve, v dozornej rade, teda o plnej kontrole nad parkovacím systémom. Takisto o otvorených knihách, aby malo mesto prístup do „čriev“ parkovacej politiky v Košiciach.