Mesto sa chystá na nové pravidlá parkovania, ktoré však podľa odborníkov nebudú fungovať bez kvalitnej MHD. Ak by šlo všetko podľa pôvodných plánov, električkou by ste sa mohli zviezť k nákupnému centru na Boroch či do areálu automobilky. Keďže je všetko zatiaľ len na papieri, Nový Čas zisťoval, kedy by sa mohli preklenúť do skutočnosti.
V rámci rozvoja MHD sa v roku 2012 rátalo s predĺžením trolejbusovej trate od Patrónky až po Tesco Lamač. Nevylučovalo sa ani ďalšie pokračovanie hlbšie do mestskej časti. Náklady na realizáciu boli stanovené na zhruba 1 milión eur. Na mapách generelu dopravy je nakreslená aj električková trať vedúca po Grösslingovej, Štúrovej a Dunajskej späť k Autobusovej stanici.
Ako Novému Času potvrdil predseda dopravnej komisie Jozef Uhler, vybudovanie električky do Devínskej je dlhodobá vízia. Podľa vyjadrenia hlavného mesta je trať v územnom pláne. „Očakávalo sa, že to bude v súvislosti s výstavbou na Boroch. Mala sa predĺžiť trať z Dúbravky,“ uviedol. Dopravno-urbanistická štúdia, ktorá bola predložená poslancom, ráta s prestupným terminálom medzi MHD, železničnou a regionálnou autobusovou dopravou. Zvažovalo sa aj predĺženie trate cez Dúbravčice až po areál automobilky Volkswagen. Súčasťou plánov bola aj vozovňa pre električky a autobusy.
„Výstavbou novej kombinovanej vozovne by došlo k ročnej úspore viac ako 600-tisíc neproduktívnych kilometrov v autobusovej a cca 500-tisíc v električkovej doprave,“ píše sa v štúdii. Mesto by tak bolo bohatšie o zhruba 1,5 mil. € ročne. Ako povedal Uhler, ak by sa mesto do električky pustilo v najbližšom čase, museli by využiť i mimorozpočtové prostriedky a prispieť by mal aj investor, ktorý stavia na Boroch.
Nová vlaková zastávka
Starosta DNV Milan Jambor tvrdí, že električka by mala zmysel, no v najbližších 5 rokoch majú iné priority: „Potrebujeme projekt terminálu integrovanej osobnej prepravy. Je to vlaková zastávka hneď pri vstupe do Devínskej. Máme na to už právoplatné územné rozhodnutie. Vlak využijú stovky ľudí, ktorí sa dostanú na stanicu za 12 minút.“ Hlavne však plánuje predĺženie Eisnerovej ulice až po diaľnicu, aby sa obyvatelia vyhli zápcham. Starosta už rozbehol rokovania a plánuje ísť aj za ministrom. Ako vysvetlil, v prvej etape by šlo o dvojprúdovú cestu, v druhej o štvorprúdovú. Až v ďalšej by mohlo prísť na samotnú električku.
TROLEJBUS DO LAMAČA A ELEKTRIČKA NA GRÖSSLINGOVEJ
V rámci rozvoja MHD sa v roku 2012 rátalo s predĺžením trolejbusovej trate od Patrónky až po Tesco Lamač. Nevylučovalo sa ani ďalšie pokračovanie hlbšie do mestskej časti. Náklady na realizáciu boli stanovené na zhruba 1 milión eur. Na mapách generelu dopravy je nakreslená aj električková trať vedúca po Grösslingovej, Štúrovej a Dunajskej späť k Autobusovej stanici.