Zmena všeobecných podmienok je účinná pre všetkých zákazníkov od prvého apríla tohto roka. „Všetkých zákazníkov sme o zmene informovali listom,“ vysvetlil Jaroslav Kolár z UPC. Zmeny cien podmienok nebolo možné realizovať inak, keďže to nedovoľovalo technické hľadisko. „Zmeny sú rozdielne v závislosti od ponuky a kampane, ktorú zákazníci využívajú,“ upozornil Kolár. Na trhu však pôsobia ďalší operátori a po zvýšení cien sa môže klientom UPC oplatiť zmeniť poskytovateľa.
Odchod nie je spoplatnený
Jaroslav Kolár, UPC - Pri prerušení zmluvy alebo kampane s viazanosťou zákazníkovi nehrozí platenie žiadnej zmluvnej pokuty. Ak má teda podpísanú viazanosť a rozhodne sa ju ukončiť, doplatí len rozdiel v cene za platenie zvýhodneného balíka. Napríklad po 4 mesiacoch klient zruší balík, za ktorý platil 10 eur, bez viazanosti stojí 14 eur. UPC mu naúčtuje len rozdiel medzi akciovou a štandardnou cenou. Bude to teda 4 eurá za jeden mesiac. Celkovo ho tak odchod od poskytovateľa UPC vyjde na 16 eur.
Koľko si priplatíte?
Filip Maxa, Mobilmania.sk - Vo veľkej väčšine prípadov má ísť o zvýšenie na úrovni niekoľkých desiatok centov. Pri kombinácii internetu s televíziou to môže však byť až niekoľko eur mesačne. Nevieme presne definovať, o koľko percent sa ceny zvýšia, je to veľmi individuálne.
Zmena vernostného obdobia
- s novými službami dochádza aj k zmene vernostného obdobia
- po novom sa už nehovorí o viazanosti, ale o vernostnom období
- pre každú službu sa vernostné obdobie skráti len na 12 mesiacov
Čo ešte prinesú zmeny
- mobilnú televíziu Horizon Go
- 7-dňový archív
- videotéku MyPrime
- zvýšenie rýchlosti internetového pripojenia
Čo robiť, ak nechcete platiť viac
- zo zákona máte práve pri porušení podmienok služby ukončiť
- stačí spoločnosti UPC poslať list s vlastnoručným podpisom
- list musí byť odoslaný pred začiatkom prechodu na nové služby, teda do 1. apríla 201