Letecké spoločnosti prepravia ročne 3,6 bilióna cestujúcich. Môže sa teda stať, že v počas letu dôjde k úmrtiu niektorého z pasažierov. Začiatkom februára zomrela na palube lietadla Britka na ceste z Pakistanu, minulý rok skolabovala diabetička počas letu z Turecka, píše thesun.co.uk.
Cestujúci sa podelili o svoje zážitky, keď počas letu pri nich skonal iný pasažier. Podľa niektorých z nich, lietadlá obsahujú skrinky určené na uloženie mŕtvol. V prípade, že letíte spoločnosťou, ktoré tento priestor nemajú, posádka vie, ako vzniknutý problém vyriešiť čo najdiskrétnejšie. "Všetci zamestnanci sú školení z prvej pomoci, a to vrátane používania defibrilátorov, ktoré sú na palube," povedal hovorca spoločnosti Ryanair. "Ak pasažier skolabuje počas letu a potrebuje lekársku pomoc, lietadlo pristane na najbližšom letisku, na ktorom čakajú záchranári v pohotovosti."
Ak príde k úmrtiu na palube, personál presunie zakryté telo do biznis triedy ďaleko od pasažierov. Tento postup sa však líši v závislosti od leteckej spoločnosti. "Ak by niekto skonal na palube, pravdepodobne by som telo zakryla prikrývkou, aby sa naň nik nepozeral," povedala letuška Anette Long.
Sue Jackman cestovala na Nový Zéland s manželom, ktorý zomrel počas letu medzi Los Angeles a Aucklandom. "Cestovali sme biznis triedou, manžel zomrel v spánku na palube. Keď som ho nemohla zobudiť, zavolala som letušku, ktorá prišla s cestujúcim lekárom. Skontroloval životné funkcie a štyri hodiny pred príletom ho vyhlásil za mŕtveho. Personál ho prikryl dekou a ja som ho držala za ruku až kým sme nepristáli," povedala.
Ana Ansari letela jedenásť hodín, keď počas letu zomrela žena, ktorá sedela len o dva rady za ňou. "Prestala dýchať na konci letu z Frankfurtu do Singapuru. Cestujúcich, ktorí sedeli vedľa nej, presunuli na iné miesta."