Už dlhší čas riešim problém, s ktorým zápasia aj iní rodičia, a to že moje deti míňajú na telefón veľa peňazí. Ani tak veľa netelefonujú, ale stále sú na internete, čo pre mňa znamená platenie vysokých účtov za telefón. Mobily im zobrať nemôžem, pretože by som stratila s deťmi počas dňa akýkoľvek kontakt. Mobilný internet im takisto nechcem zakázať, pretože bez neho sa už v súčasnosti nezaobídu. Existuje nejaká možnosť ako by som mohla kontrolovať koľko dát míňajú, prípadne im nastaviť nejaký limit, za ktorý by som každý mesiac zaplatila rovnakú sumu a nemala s platením žiadne starosti?
Silvia (45) Banská Bystrica
V mobilnom svete nastáva prelom, kedy ľudia už používajú svoj telefón viac kvôli internetu ako volaniu a SMSkovaniu. Najmä mladá generácia využíva mobil predovšetkým na chatovanie, sociálne siete, Facebook či sledovanie videí na YouTube. A na to potrebujú spoľahlivý mobilný internet a veľa dát. Preto sa ľahko môže stať, že vám vaše dieťa pripraví nemilé prekvapenie, keď vám príde účet za jeho telefón.
Mobilný operátor 4ka najnovšie umožňuje zákazníkom nastaviť si vlastné nové paušály a ich následné platby cez samoobslužný portál Moja zóna. No veľkou výhodou je, že umožňuje jednému zákazníkovi prostredníctvom jeho účtu na Mojej zóne spravovať viac telefónnych čísiel, napríklad aj čísla svojich detí.
Získate tak možnosť nastaviť mesačný limit, koľko maximálne môžu vaše deti minúť. Stačí vám, ak v Mojej zóne vyplníte údaje o svojej platobnej karte a nastavíte si sumu, dátum, ktorý deň a koľko chcete každý mesiac za mobily svojich detí zaplatiť. Už sa vám nestane, že vaša ratolesť minie viac ako ste jej naplánovali.