Chcel sa tak vyhnúť podozreniam, že ho zneužíva na politické účely. Dnes je všetko inak a šéf hnutia Sme rodina, naopak, ide rozširovať svoje mediálne impérium. Čo stojí za radikálnym obratom?
Kollár rádio kúpil ešte v roku 1999. V súčasnosti ho denne počúva pol milióna ľudí a v predvolebnej kampani čelil podozreniam, že ho zneužíva na svoju prezentáciu. Preto po úspešných voľbách v marci minulého roka vyhlásil, že ho radšej predá. „Už mám toho dosť, ako ma neustále obviňujú, že zneužívam rádio na svoju politickú kampaň,“ vysvetľoval vtedy. Neprešiel ani rok a všetko je inak. Staré sľuby sa radikálne zmenili.
„Za tých podmienok, aké sme požadovali, sme nenašli kupca. Nakoniec sme urobili ďalšie akvizície a nakúpili sme nové weby, takže predaj nie je na programe dňa,“ povedal Kollár. Fun rádio sa môže spoliehať na rozhlasové stálice, ako sú Sajfa či Junior a Marcel. Podľa multiotecka sa im podarilo rozbehnúť aj webovú stránku, ktorá už teraz generuje desiatky tisíc eur na reklame. K ním Kollár prikúpil ďalších desať stránok, ktoré sa budú venovať športu, ale aj spravodajstvu, teda politike.
Nový Čas sa pozrel na to, či Kollár neovplyvňuje svoje vysielanie. V porovnaní s najpočúvanejším rádiom Expres má v rámci spravodajských relácií za posledný rok približne rovnaký priestor. Redaktori Fun rádia sa nevyhli témam, ako sú Kollárova dovolenka s mafiánom alebo chlípne dopisovanie si s 15-ročnou chovankyňou Čistého dňa.
„Principiálne som býval v rádiu každý deň, teraz som tam bol možno po roku, pretože politika mi zobrala celý voľný čas a mám ho minimum pre deti, na rádio mi už neostala kapacita,“ povedal s tým, že ďalší vstup na mediálny trh neplánuje. „Väčšie ambície v podnikaní už nemám, tie mám v politike,“ dodal s tým, že ak sa v budúcnosti objaví lukratívna ponuka, nevylučuje, že rádio po čase pustí niekomu inému.
Môže mať silné pokušenie
Tomáš Koziak, politický analytik - Prepojenie politikov a médií je niečo, čo je pre demokraciu nebezpečná záležitosť. Je to však prípad od prípadu. Pokiaľ ten politik médium vlastní, tak môže mať veľmi silné pokušenie, aby ho smeroval takým spôsobom, aby mu pomáhalo, prípadne v tom lepšom prípade, aby mu neškodilo. Médiá v rukách politikov sú kombináciou, ktorá dokáže ľuďmi výrazne manipulovať.
Fun rádio
- vzniklo v roku 1990 ako prvé komerčné rádio
- v roku 1999 ho kúpil Boris Kollár
- denne ho počúva pol milióna ľudí
- je trojkou na slovenskom trhu
Koľkokrát sa vyskytol v rozhlasových správach od marca 2016:
Expres 26
Fun rádio 20