Aktivisti budú v blízkosti Slovak Parcel Service prechádzaním po priechode pre chodcov blokovať dopravu a týmto spôsobom protestovať proti navrhovanému rozšíreniu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bez súbežných komunikácií-kolektorov. Blokádu organizuje občianske združenie (OZ) Triblavina. Ako povedal starosta Vajnôr a člen OZ Ján Mrva, protest má vytvoriť verejný tlak na realizáciu potrebných dopravných projektov v husto obývanom regióne medzi Bratislavou, Sencom a Pezinkom. "Tými sú vybudovanie križovatky Triblavina so súbežnými kolektormi, ktoré odľahčia regionálne cesty, rozšírenie Cesty na Senec na štvorpruh a pezinsko-grobský obchvat," uviedol.
Aktivisti sú v súvislosti s plánovaným rozšírením D1 presvedčení o nezákonnosti celého procesu, požadujú, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. Poukazujú napríklad na nesúlad zmeny koncepcie rozšírenia diaľnice zo šesťpruhu s kolektormi na osempruh bez kolektorov s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Nesúhlasia ani s dopravným posúdením budúcej diaľničnej križovatky Triblavina. Zmena sa podľa ich slov koná bez podloženia dopravnými prieskumami. Odvolávajú sa i na to, že s ich názormi sa stotožnil Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) SR. Ministrovi dopravy Árpádovi Érsekovi (Most-Híd) adresovali otvorený list, v ktorom ho žiadajú, aby zastavil "čiernu stavbu, ktorá má podľa zmenenej koncepcie v prípade dopravného projektu vzniknúť".
Ministerstvo dopravy a výstavby SR sa odvoláva na to, že špeciálne zriadená expertná komisia odporučila osempruh bez kolektorov ako jednoznačne najlepšie riešenie zohľadňujúce všetky dopravné vzťahy v regióne. Podľa slov hovorkyne ministerstva Karolíny Duckej dbá rezort na to, aby Národná diaľničná spoločnosť (NDS) odstránila všetky chyby, na ktoré poukázal NKÚ. "Trváme však na tom, že zvolené riešenie je pre ľudí v okolí Bratislavy najlepšie, a preto ho budeme aj naďalej presadzovať," zdôraznila. Hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková informovala, že v súčasnosti plynú lehoty administratívno-legislatívneho procesu, ktorý autorizuje výstavbu D1 podľa novej koncepcie.