Napoja sa na diaľnicu D1 a budúcu D4 pri obciach s kolabujúcou dopravou. Priamo napojiť na diaľničnú sieť sa tak bude dať z Vajnôr, Slovenského Grobu, Bernolákova či Ivanky pri Dunaji.
Na pláne majú diaľničiari aj ďalšie zmeny. „Diaľnicu D1 v úseku Bratislava – Blatné NDS rozšíri na 4 plnohodnotné pruhy s odstavným pruhom. Od Blatného po Trnavu sa diaľnica rozšíri na tri pruhy s odstavným,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová. „Rozšírenie diaľnice je nevyhnutné na zabezpečenie plynulosti dopravy na vstupe a výstupe z Bratislavy v ďalších rokoch pre trvalý nárast dopravy,“ dodala. „Križovatky nezabezpečia dostatočnú obsluhu územia zo severnej a južnej časti D1. Často nie sú úplné a nezabezpečujú napojenie na všetky smery. Bez obslužných komunikácií, medzi ktoré patria kolektory, Cesta na Senec s mimoúrovňovými križovatkami a obchvat Pezinka, dopravná obsluha nebude zabezpečená," uviedla Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.
Kolóny zostanú
dopravný analytik Jozef Drahovský
Nové križovatky pomôžu tým, ktorí prichádzajú po diaľnici a potrebujú ísť do cieľa v blízkosti týchto križovatiek a naopak. Tým, ktorí idú klasickou cestou do Bratislavy, to nepomôže. S kolónami na diaľnici sa po vybudovaní križovatiek nestane nič a nevyrieši sa ani doprava v daných obciach. Autá sa zhromažďujú na obchvate zhruba pri obchodnom dome IKEA pre nepriepustnosť Prístavného mosta a tiež pri starej Seneckej ceste pre jej preplnenosť. Keď sa táto cesta rozšíri na 4-pruh, bude mať väčšiu priepustnosť a kolóny sa skrátia, prípadne sa môžu úplne rozpustiť.
Kolektory sú minulosťou
hovorkyňa NDS Michaela Michalová
Pridanie dvojpruhových kolektorov k štyrom diaľničným pruhom by znamenalo zdvojnásobenie dnešného stavu – zo 6 pruhov by sme sa dostali na 12. Takéto riešenie by bolo finančne extrémne náročné. Predstavovalo by to aj trvalý dopravný problém, lebo 12 pruhov by sa na vstupe, respektíve výstupe z Bratislavy zbiehalo v jednom bode na vstupe do mesta.