Andrej Kiska ráno o 6,27 odchádzal z druhého nástupišťa popradskej vlakovej stanice IC vlakom do Bratislavy. Sprevádzali ho pracovníci kancelárie prezidenta, jeho hovorca a, samozrejme, ochranka. Stanica bola plná policajtov a prekvapení cestujúci neverili vlastným očiam. „Dnes s nami do Bratislavy vlakom cestuje prezident?“ neveriacky sa pýtal sám seba Marián, ktorý vlakom do Bratislavy chodí veľmi často. A vzápätí si kládol otázku: „A ako to je s cestovnými lístkami? IC vlak je predsa povinne miestenkový.“
My sme sa to opýtali aj pána prezidenta. Či má špeciálny vozeň, vyhradené miesta a ako je to vlastne s jeho vlakovou prepravou. „Pán prezident nemá žiaden špeciálny vozeň, lístky jemu a ostatným ľuďom z jeho tímu kupovali ľudia s prezidentskej kancelárie priamo na stanici v Poprade. Ochranka si kupovala lístky cez Úrad pre ochranu ústavných činiteľov. Lístky máme do vagóna hneď za lokomotívou a jeden stál 24,6 eura.“
Krátko pred nastúpením do vlaku sa nám stihol ešte prezident pochváliť: „Chcem vyskúšať každú formu prepravy a vyhodnotíme aj tento spôsob dopravy. Z východu na západ a opačne cestujú tisícky ľudí vlakom. Ja som cestovanie vlakom mal vždy rád, no vlakom som necestoval od čias mojej prezidentskej kampane. Teším sa, že sa porozprávam s ľuďmi, poprechádzam sa a hlavne sa teším na raňajky. Keď som ešte cestúval vlakom, vždy som si dával na raňajky hemendex. Dúfam, že ho vo vlaku budú mať,“ dodal vysmiaty Kiska. V Bratislave na prezidenta čakali o 15. hodine predsedovia európskych parlamentov.
Železničná spoločnosť Slovensko zabezpečovala čistotu a pripravenosť reštauračného vozňa a tiež rušeň, ktorý bude súpravu ťahať rýchlosťou 160 km/hod. Súpravu pred jazdou kontrolovala hygienička. Prezident nepožadoval samostatný vozeň.
Sprievodcovia Kisku
- 7 osobných ochrankárov vo vlaku a neznámy počet tajných
- na stanici v Poprade 4 - 6 policajti v zelenom a ešte viac tajných
- na každej stanici, kde vlak stál, boli minimálne dvaja policajti v zelenom
- popri vlaku išla vždy limuzína a ďalšie policajné autá