Reklama

Kiskova prvá cesta vlakom vo funkcii: V reštauráku sa tešil na hemendex!

Kiskova prvá cesta vlakom vo funkcii: V reštauráku sa tešil na hemendex!

Zdroj: iglu, Nový Čas

Reklama

Prvá cesta vlakom vo funkcii. Po tom, čo prezidenta Andreja Kisku (54) vyzval minister vnútra Robert Kaliňák (44) na obmedzenie ciest vládnym špeciálom, vystriedal Kiska už takmer všetky spôsoby prepravy. Po lietadle a aute presedlal na vlak a v pondelok ráno nasadol na ícečko smerujúce do Bratislavy.

Andrej Kiska ráno o 6,27 odchádzal z druhého nástupišťa popradskej vlakovej stanice IC vlakom do Bratislavy. Sprevádzali ho pracovníci kancelárie prezidenta, jeho hovorca a, samozrejme, ochranka. Stanica bola plná policajtov a prekvapení cestujúci neverili vlastným očiam. „Dnes s nami do Bratislavy vlakom cestuje prezident?“ neveriacky sa pýtal sám seba Marián, ktorý vlakom do Bratislavy chodí veľmi často. A vzápätí si kládol otázku: „A ako to je s cestovnými lístkami? IC vlak je predsa povinne miestenkový.“

My sme sa to opýtali aj pána prezidenta. Či má špeciálny vozeň, vyhradené miesta a ako je to vlastne s jeho vlakovou prepravou. „Pán prezident nemá žiaden špeciálny vozeň, lístky jemu a ostatným ľuďom z jeho tímu kupovali ľudia s prezidentskej kancelárie priamo na stanici v Poprade. Ochranka si kupovala lístky cez Úrad pre ochranu ústavných činiteľov. Lístky máme do vagóna hneď za lokomotívou a jeden stál 24,6 eura.“

Krátko pred nastúpením do vlaku sa nám stihol ešte prezident pochváliť: „Chcem vyskúšať každú formu prepravy a vyhodnotíme aj tento spôsob dopravy. Z východu na západ a opačne cestujú tisícky ľudí vlakom. Ja som cestovanie vlakom mal vždy rád, no vlakom som necestoval od čias mojej prezidentskej kampane. Teším sa, že sa porozprávam s ľuďmi, poprechádzam sa a hlavne sa teším na raňajky. Keď som ešte cestúval vlakom, vždy som si dával na raňajky hemendex. Dúfam, že ho vo vlaku budú mať,“ dodal vysmiaty Kiska. V Bratislave na prezidenta čakali o 15. hodine predsedovia európskych parlamentov.

Železničná spoločnosť Slovensko zabezpečovala čistotu a pripravenosť reštauračného vozňa a tiež rušeň, ktorý bude súpravu ťahať rýchlosťou 160 km/hod. Súpravu pred jazdou kontrolovala hygienička. Prezident nepožadoval samostatný vozeň.

Sprievodcovia Kisku

- 7 osobných ochrankárov vo vlaku a neznámy počet tajných

- na stanici v Poprade 4 - 6 policajti v zelenom a ešte viac tajných

- na každej stanici, kde vlak stál, boli minimálne dvaja policajti v zelenom

- popri vlaku išla vždy limuzína a ďalšie policajné autá

Autor: Novy Cas, Igor Ľudma

Súvisiace