Nový Čas nedávno informoval o zámere developera HB Reavis vybudovať cez Dunaj lanovku. Tá by spájala petržalskú polikliniku na Šustekovej s novou autobusovou stanicou, ktorá má byť hotová v roku 2020.
Podľa našich informácii sa však nadzemkou v budúcnosti možno prevezieme ešte ďalej. Zvažuje sa totiž, že by sa potiahla až po Janíkov dvor, ale aj na hlavnú stanicu!
Ako Novému Času potvrdil župan Pavol Frešo, zvažujú sa všetky možnosti rozšírenia lanovej dráhy, a to aj z autobusovej stanice na hlavnú, a tiež rozšírenie v rámci Petržalky. To je podľa neho reálnejšie, keďže je otázne, kedy bude hotová druhá etapa električkovej trate až na Janíkov dvor. Podľa šéfa kraja má však lanovka zmysel, ak by sa križovala aj s inou dráhou, ako lanovou. V praxi to znamená, že z lanovky by sa malo dať prestúpiť na vlak, autobus či električku. „Na mieste sú preto debaty o zaintegrovaní lanovky,“ hovorí Frešo. V rámci nadzemky mali podľa našich informácií ožiť aj debaty o pôvodnej trase metra. Nie je preto vylúčené, že ak sa bude realizovať lanovka až na vlakovú stanicu, prechádzala by cez Trnavské mýto.
HB Reavis momentálne uvažuje nad troma technológiami, ktoré by mohli na lanovku použiť. Pri jednej z nich sa ráta s tým, že maximálna výška trate bude dosahovať až 74 metrov. „Niektoré z riešení akoby počítali s tým, že lanovka pôjde ponad paneláky,“ poznamenal Frešo. Samotný developer je však v tejto otázke ešte skúpy na slovo. „V tejto chvíli je predčasné diskutovať o rozšírení trasy, návrh čaká na schválenie. V prípade záujmu zo strany mesta, mestských častí, či kraja o úprave trasovania sme, samozrejme, otvorení diskusii,” uviedla pre Nový Čas hovorkyňa developera Martina Jamrichová.
Lanovka v číslach
4 zastávky
2 záchytné parkoviská
4 000 prepravených ľudí za hodinu
8 minút jazdy
80 miliónov investícia