„Modelárstvu sa venujem vlastne od narodenia. Od malička ma fascinovali vlaky a železnice. Dokonca tak, že sa napokon vyučil za železničiara a na železnici som istý čas aj pracoval," pochválil sa Peter Stašák. Svoje prvé veľké dielo modelár postavil už pred niekoľkými rokmi, pred tromi sa pustil do ďalšieho. Stavba s rozmermi 1,5 x 3,7 metra má tri časti, zhotovenie každej trvalo rok. „Železnicu mám rozloženú doma v detskej izbe, ale iba jej dve časti. Celá sa mi tam nevojde,“ so smiechom konštatuje P. Stašák. Miniželezničku tvorí vyše 30 metrov koľajníc, premáva po nej 6 rušňov, 10 osobných vozňov a 40 nákladných vagónikov. Všetko je vypracované do detailov - od budov, stromov, trávy, ciest až po elektrické vedenie. Väčšinu doplnkov si vyrába Kežmarčan vlastnými rukami. „Je to mimoriadne nákladná záležitosť. Doteraz som minul asi 150-tisíc korún. Či to neľutujem? Vôbec nie, je to lepšie, ako sedieť v krčme,“ tvrdí modelár.
Na vláčiky minul už 150-tisíc
KEŽMAROK – Európsky unikát československej miniželeznice z 80. rokov
stavia modelár Peter Stašák (26) z Kežmarku. Jeho zmenšené dielo vlakovej stanice sa môže ako jediné v Európe pochváliť verne stvárneným elekrickým vedením železnice. Miniželezničku stavia Kežmarčan už tri roky.