Diagnostika korózie oceľových plechov pod vozovkou vo vybraných kritických zónach ukázala, že pôvodný plech je vo funkčnom a neskorodovanom stave. Pre TASR to uviedol Marek Papajčík z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.
"Stav plechu oceľovej mostovky je plne funkčný pre jeho ďalšie použitie ako nosného systému plánovanej novej vozovky Mosta SNP," priblížil.
Bratislavský magistrát sa rozhodol koncom apríla, v súvislosti s plánovanou rekonštrukciou a opravou mostovky, preveriť stav Mosta SNP formou sondáže. Cieľom bolo zistiť úroveň korózie oceľových súčastí mostovky. Na základe výsledkov tejto odbornej kontroly má mesto rozhodnúť o spôsobe rekonštrukcie mosta. Magistrát však zatiaľ presný termín začatia prác ani ich rozsah neuviedol.
Mestský poslanec a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler tvrdí, že so samotnou rekonštrukciou mosta by bolo ideálne začať v lete. "Vtedy je najnižšia premávka a najmenej to ovplyvní cestujúcich," vysvetlil.
Rekonštrukcia Mosta SNP má dve etapy. Prvou bola revitalizácia podmostia a priľahlých častí mosta, ktorá sa realizovala v priebehu minulého roka.
Druhou etapou je oprava samotnej vozovky na moste. Oprava vozovky sa však podľa magistrátu v minulom roku nerealizovala pre dopravnú situáciu v meste. "Ide o pomerne veľkú a náročnú opravu dôležitého dopravného uzla, ktorá sa bude realizovať po desiatkach rokoch. Preto je v našom záujme, aby táto oprava bola zrealizovaná dôsledne, profesionálne a trvácne," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.