V Múzeu letectva, ktoré je súčasťou Slovenského technického múzea, zreštaurovali slávnu nemeckú stíhačku po troch rokoch tvrdej práce. Torzo stíhačky s trupom a krídlami Messerschmitt Bf-109 G-14/AS, ktorá svojho času prekonala dobu a bola generačným skokom, získali z Nemecka pred 5 rokmi výhodnou zámenou za letecký motor. „Je to jeden z mála podobných exponátov v Európe. Podobný typ je najbližšie vo Viedni. Reštaurovanie vďaka dotácii z ministerstva kultúry stálo vyše 85 000 eur a trvalo tri roky,“ uviedol riaditeľ múzea Miroslav Hájek s tým, že sprevádzkovanie tohto modelu do letovej podoby by však stálo viac peňazí a vyžadovalo by minimálne 10 rokov práce. Z celkovej sumy prispelo ministerstvo 79 000 €, zvyšok dalo múzeum. Pomáhali aj odborníci z Česka, Nemecka, Nórska a Nového Zélandu.
Unikátny stroj
Konštruktér: Willy Messerschmitt
Prvý let: 29. mája 1935
Výroba: 1936 - 1945
Dostup: 8 000 metrov
Dolet: zhruba 900 km
Rýchlosť: do 700 km/h
Výzbroj: nad motorom 2 guľomety MG 131, v krídlach kanón kalibru 20 milimetrov
Zaujímavosť: okrem nemeckého letectva (do 1945) ich využívali v Juhoslávii (do 1952), vo Fínsku (1954) a v Španielsku (1965)