Kristína nechcela riskovať, a tak si na niekoľkohodinú cestu okrem lístka kúpila aj miestenku. Spokojná, že nebude musieť loziť po vozňoch a hľadať voľné miestečko, nastúpila do vlaku. A vtedy sa to začalo! "Krátko po usadení sa na mieste, kde som si zakúpila miestenku, prišla slečna, ktorá mala miestenku na rovnaké miesto ako ja," opisuje nepríjemnú situáciu čitateľka. Kristína sa teda hneď pustila do pátrania. Obzerajúc lístky rýchlo zistila, kde nastala chyba.
"Síce sme naozaj obe mali miestenky na rovnaké miesto, avšak moja bola s o deň neskorším dátumom. Keď som požiadala o pomoc sprievodcu, odvetil mi, že je to náš problém a mali sme si lístky skontrolovať," tvrdí čitateľka s tým, že viac ako chybná miestenka ju zamrzel prístup vlakvedúceho. Ako doplnila, s hľadaním iného voľného miesta jej nakoniec pomohla zamestnankyňa infolinky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). "Síce som nesedela pri okne, ako som si zakúpila, ale v tej chvíli som bola vďačná aj za to, že nemusím s veľkou batožinou prechádzať vlakom a hľadať voľné miesta."
Na nepríjemnú skúsenosť cestujúcej reagovali aj železnice. "V zmysle Prepravného poriadku ZSSK čl. A.4.2 d) cestujúci je povinný presvedčiť sa pri preberaní cestovného dokladu, či mu bol vydaný podľa jeho požiadavky. To je podľa predpisu. Avšak v tomto prípade, po prezretí cestovných dokladov, nie je možné dať jednoznačnú odpoveď, či pochybila pokladníčka, alebo cestujúca, keďže miestenka prekrýva transakčné číslo cestovného lístka," reagoval na otázky Nového Času riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Keďže čitateľka už lístky k dispozícii nemala, čo sa naozaj udialo, už nebolo možné zistiť.
"Rád by som však zdôraznil, že ľudský prístup je pre nás dôležitý a mrzí nás, ak bola odpoveď, resp. reakcia vlakvedúceho neprimeraná. Budem veľmi rád, ak sa nám cestujúca ozve a spoločne situáciu doriešime verím k jej spokojnosti," uviedol T. Kováč.