S unikátnym štvorkolesovým tátošom putovali na začiatku mája do Francúzska, kde sa medzi konkurenciou tímov z celej Európy umiestnili vo svojej kategórii na 1. mieste.
Chlapci poskladali model auta na hybridný pohon úplne sami. Na projekte pracovali rok a vodíkové súčiastky a nabíjačku im dala sponzorská firma. „Autíčko funguje na akumulátorovú baterku a vodíkový článok. Vodík jej pomáha, aby mala väčšiu výdrž. Auto poháňa klasický motor,“ vysvetlil študent Frederik Ďurčo (18). Tím dostal základnú konštrukciu a ostatné veci si navrhli sami. „Museli sme doriešiť optimalizáciu podvozka, vymyslieť konštrukčné prvky s cieľom porozumieť princípom hybridu,“ doplnil Marco Danihel (17).
Na technickej univerzite im vytlačili 3D plastové nosníky a na univerzite v Žiline merali a nastavovali parametre. Pätica chlapcov najprv s hybridným autom zvíťazila koncom apríla na súťaži v Bratislave a následne na súťaži Hydrogen Horizon Automotive Challange vo francúzskom meste Saint Jo. Tam pretekali s modelom na vodíkový pohon neuveriteľných 24 hodín.
„Museli tak dokázať jazdecké a technické schopnosti, spoluprácu tímu a najmä vytrvalosť,“ prezradil vedúci tímu Tibor Lešniak. Na 90-metrovej trati autíčko najazdilo 279 km priemernou rýchlosť 25 až 30 km/h. Chalani vo svojej kategórii skončili prví.
Súčasti modelu
- 6-článková akumulátorová baterka
- vodíkové bombičky
- ventilátory
- riadiaca jednotka
- plastové nosníky