Tie sú potom poruke vždy, keď treba. Podľa právnika by pri reklamácii takýto doklad v mobile mal stačiť. Aplikácia s názvom eBlok je zadarmo, jej tvorca ani neuvažuje o spoplatnení. "Manželka si kúpila drahé plavky a nevedela nájsť blok, keď ich chcela reklamovať. Bol som nahnevaný, že od takého drahého tovaru sme nenašli blok," hovorí majiteľ autoservisu Maroš. Napadlo mu, že vytvorí aplikáciu, ktorú už skúšal v obchode.
"Zo zákona je to vysvetlené tak, že sa mám preukázať dokladom, ale nie je napísané akým. V obchodoch reagujú rozdielne," vraví Maroš. "Podmienkou uplatnenia reklamácie je, že spotrebiteľ musí preukázať, že reklamovaný tovar bol zakúpený u konkrétneho predávajúceho, čo je originálny doklad o kúpe, a nie odfotená/oskenovaná kópia bločku. Je tu však priestor na individuálnu dohodu s predajcom," informoval hovorca rezortu hospodárstva Maroš Stano.
Zoskenovaný blok je dostatočný dôkaz
Martin Pavelek, advokátska kancelária M&M Legal, s.r.o
"V takomto prípade by malo ísť o relevantný doklad, ktorý dostatočne preukazuje uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim, ako aj detaily kúpy, ako sú špecifikácia tovaru, hodnota tovaru, ale najmä jednoznačné označenie predávajúceho a dátum kúpy."
Ako aplikácia funguje?
1. Stiahnete si do mobilu aplikáciu eBlok.
2. Pomocou fotoaparátu v aplikácii si odfotíte blok a následne tovar.
3. Vyplníte dátum, čas, sumu, daňový kód pokladnice a kľúčové slová produktu.
4. Potom už len jednoducho prezeráte bloky.