Motivovať k návšteve lekára treba najmä mužov, upozornilo občianske združenie Slovenský pacient. Rozhodlo sa preto obrátiť na ich manželky, matky či partnerky. "Žena má na muža pozitívny vplyv, takmer 85 percent žien pozná podľa nášho internetového prieskumu zdravotný stav svojho partnera," povedal výkonný riaditeľ združenia Ján Mútala. Organizácia robila prieskum v druhej polovici minulého roka na vzorke 1219 respondentiek.
Združenie chystá na podporu návštevnosti preventívnych prehliadok kampaň s názvom "Zavolaj svojho chlapa". Pointou je, aby muža presvedčili ísť na preventívnu prehliadku.
Plánovanej kampani predchádzala štúdia, ktorá sa robila v dvoch šesťmesačných fázach. Zúčastnilo sa jej sedem ambulancií. V prvej fáze šli muži na "preventívku" z vlastného rozhodnutia. V druhej fáze zasiahli ženy, k lekárovi prišlo o 32 percent viac mužov ako v prvej fáze. Na kampani bude spolupracovať i Slovenská spoločnosť všeobecného praktického lekárstva. Lekári chcú v lete do ambulancií vyvesiť desaťtisíce letákov s výzvou pre ženy.