Patríte takmer k 50 % štatutárov, ktorí si ešte nestihli vybaviť prístup k úradnej elektronickej schránke? Poponáhľajte sa. Schránka vám bude 1. júla aktivovaná automaticky a ku svojej pošte sa bez občianskeho s čipom nedostanete. Tu nájdete návod, ako na to.
Zjednodušte komunikáciu s úradmi
Do svojej elektronickej schránky sa dostanete cez portál www.slovensko.sk po prihlásení prostredníctvom čítačky kariet, občianskeho s čipom a bezpečnostného osobného kódu (BOK). Schránku by ste mali pravidelne kontrolovať, efektívnejšie však bude nastaviť si SMS alebo e-mailovú notifikáciu o novej správe.
Cez schránku môžete čítať správy od štátnej správy, funguje to však aj opačne – môžete rýchlejšie a efektívnejšie komunikovať aj vy s úradmi.
Napríklad podanie na úrad môžete spraviť vy alebo vami poverená osoba kedykoľvek bez ohľadu na otváracie hodiny. Stačí, ak máte prístup na internet. Za elektronické podanie dokonca ušetríte. Správny alebo súdny poplatok sa môže znížiť až o polovicu. Nezabudnite si však vybaviť aj kvalifikovaný elektronický podpis.
Čo vybavíte cez elektronickú schránku?
Môžete požiadať o výpis z registra trestov, podať návrh na vydanie platobného rozkazu, služby živnostenského registra, návrh na zápis, zmenu alebo výmaz spoločnosti z obchodného registra, zápis nového držiteľa vozidla a podobne. Môžete si aj rezervovať termín na dopravnom inšpektoráte, takže vás vybavia expresne. Celkovo môžete vďaka elektronickej schránke a občianskemu s čipom využívať stovky služieb verejnej správy, pričom funkcionality portálu www.slovensko.sk stále pribúdajú.
Nezabudnite si preto do 1. júla vybaviť prístup k elektronickej schránke aj vy.