Po skúsenostiach s klientmi butiku, v ktorom pracuje, si žena uvedomila jednu vec. Na Priznaniach žien detailne popísala, ako vidí slovenských zákazníkov ona!
1. Obkukávači – len sa im pozdravíš a ich odpoveď je: „Pozerám.“ Poskladané veci rozprestrú a hodia na kôpku. Opýtaš sa, či hľadajú niečo konkrétne. Bez toho, aby Ti venovali len trocha pozornosti, počuješ len: „Pozerám.“ Strávia dnu asi 3 minúty, neochotní akokoľvek komunikovať a potom odutí odídu preč. Najhoršie na nich je to, že celé doobedie stráviš ukladaním dokonalých komínkov, ktoré vedia zdevastovať za 2 minúty.
2. Zdrhači – sú ochotnejší komunikovať, poukazuješ im desať tričiek, osem riflí a päť sák, potom sa opýtajú na cenu a zdrhnú. Niektorí utrúsia poznámku, či sú tie veci zo zlata a pod.
3. Vyjednávači – podobné ako zdrhači, avšak po zistení ceny začnú vyjednávať zľavu. Oboznámiš ich o aktuálnej akcii, ale stále si melú svoje (napr. za 130 € sako ti ponúkajú 80 €). Nakoniec radšej odídu.
4. Skúšači – nejako ich už dotiahneš do kabínky, väčšinou si berú jednu až tri veci, ty im nosíš ďalšie a ďalšie. Tu sa to delí ešte na dva poddruhy: a) skúšač, ktorý všetko vyskúša, nechá ti to prinajlepšom zavesené na vešiaku, prinajhoršom na zemi, odtiahne záves so slovami: „Dovidenia!“ a už ho niet. b) skúšač, ktorý všetko vyskúša, vyselektuje veci, ktoré mu absolútne nesedia (zatiaľ môžeš dačo aj odložiť – hurá). Potom vyjde spotený z kabínky, podá ti zvyšné veci, že si to rozmyslí.
5. Odutiny – špeciálna kategória, ktorá nechápe, že nemáme veľkosti na nich, poprípade chcú silou-mocou skúšať L-ko, keď im treba XXL. Obzvlášť nepríjemná je tá časť zákazníkov, ktorí si ani náhodou nepriznajú, že by potrebovali väčšie číslo.
6. Arogáči – úprimne, nechápem, čo títo ľudia vlastne chcú, ale zakaždým odpovedajú arogantne a vadí im aj najmenší detail, od farby mikiny až po hudbu. Dlho sa nezdržia. Chvalabohu.
7. Slizáci – túto kategóriu tvoria z 99% muži. Snažia sa byť za každú cenu vtipní, majú blbé narážky aj odpovede. Na otázku: „Poradím Vám?“ väčšinou odpovedajú: „Poraďte mi, ako zbohatnúť. HAHA.“ (nasleduje 5 minútový smiech nad svojou akože vtipnou odpoveďou). Skúšajú si najdrahšie veci, vrch si prezliekajú výhradne pred kabínkou, hlavne tak, aby si videla ich chlpatý chrbát a pásik srsti nad zadkom. Keď ti podajú nejaké tričko (či už kupujú alebo nie) už na dotyk je mokré, ako keby s nim zabehli maratón a premáhaš sa, aby ťa nenaplo. To, že prevraciaš oči zakaždým, keď sa otočia, to je už samozrejmosť. Je pravda, že títo slizáci zväčša aj niečo kúpia (aby neboli za debilov – aj keď už sú). Pri blokovaní sa ešte oprú o pult a akože „len tak“ prehodia: „Nejaká zľavička?“ Rýchlo im ťukneš 10 %, len nech už idú preč. Pri platbe 99,99 € ešte čakajú, kým im vydáš cent.
8. Komentátori – OK. Už sú v kabínke, nosíš... Väčšie, menšie, ladíš, vymýšľaš, pot ti steká po chrbte a modlíš sa, aby kúpili aspoň niečo. Po pol hodine ti podávajú tričko za 14,95 €, že to bolo najlepšie. Ponúkneš im aj zľavu, ak zoberú ešte 1 ks niečoho. Zbytočne, začnú ti vysvetľovať, čo je zlé a prečo im sadlo iba jedno tričko (napr. podobné rifle už doma majú, tie pásiky sú až príliš pravidelné, modré polo je až veľmi modré, v bermudách majú veľký zadok, atď..)
9. Pýtači – vojde dnu s jasným cieľom. Chcú kúpiť iba tú 1 vec, pre ktorú prišli, väčšinou majú nejakú predstavu. Nechcú skúšať už nič iné, môžeš si aj kľaknúť: „Nie, iba tie rifle.“ „Tričiek mám doma plno.“ „Teraz potrebujem len to sako.“ Títo jedinci sa zdržia pomerne krátko, niektorí berú prvú vec, čo vyskúšajú.
10. Akcionári – sledujú, kedy máš akú akciu a využijú ju.
11. Boháči – moja najobľúbenejšia kategória. Vojdú dnu, či už s cieľom kúpy alebo nie – niečo vyskúšajú, niečo pre muža, niečo pre ženu, pre otca, pre mamu, len tak, aby mi to doma stálo.... Ich jeden nákup ti urobí tržbu na celý deň a potom si už bez výčitiek ťukáš do mobilu. Bohužiaľ, tento druh je veľmi zriedkavý. Tento druh nakupuje v iných obchodoch. Alebo v iných štátoch... A tak mi nič iné nezostáva, ako vítať obkukávačov a skúšačov.