Operátor by mal situáciu vyriešiť. Radí to na svojej internetovej stránke Európska komisia (EK) všetkým užívateľom telefonickej komunikácie v rámci EÚ v súvislosti so zrušením poplatkov za roaming. "Ak operátor trvá na dodatočných poplatkoch, mali by upovedomiť príslušný orgán v ich krajine, zvyčajne je to národný regulačný orgán, ktorý o sťažnosti rozhodne," informuje EK. V prípade Slovenska sa môžu občania obrátiť na Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb.
Od 15. júna je komunikácia v podobe telefonických hovorov, sms správ a dát z inej krajiny EÚ zahrnutá v domácom balíčku užívateľa. Ak doteraz občania členských štátov EÚ cestovali do inej krajiny v rámci Únie, mobilní operátori im za komunikáciu účtovali vyššie sadzby. V priebehu posledných desiatich rokov EÚ postupne vyžadovala od operátorov ich výrazné znižovanie. Od štvrtka sa zrušili posledné poplatky za roaming.