Lenže čím viac ponúk človek na zoznamkách má, tým má menšiu šancu na úspech. Je menej spokojný s výberom a stále má pocit, že príde ešte niekto lepší. Tiež je kvôli tejto obave menej ochotný sa zaviazať a ľahšie podlieha sklonom k nevere.
Psychológovia z Univerzity Wisconsin-Madison sa zaoberali online zoznamovaním a riešili, ako ovplyvňuje správanie mladých ľudí úspech na týchto portáloch. "Príval rôznych ponúk a vyššia možnosť výberu je problém, pretože to zvyšuje dojem, že susedov trávnik je vždy o niečo zelenší," uvádza k výsledkom svojej štúdie profesorka Catalina Tomová z Wisconsinu.
"Tento výskum naznačuje, že aj keď sa stretávate s ľuďmi, ktorí sú si potenciálne podobní, prílišná ponuka môže mať negatívny vplyv na výsledok zoznamovania. Proste sa stále bojíte, že vám uteká ešte niekto lepší, "dodáva psychológ Jonathan D'angelo.