Dvojminútová reportáž sa týkala výroby slovenského alkoholu - borovičky. Moderátor v nej tvrdil, že chuť Slovákov po tomto národnom alkoholickom nápoji spôsobuje nárast odlesňovania na našom území. "Kvôli zvýšenému dopytu po borovičke vyťažilo Slovensko dvakrát viac borovíc v porovnaní s minulým rokom," vysvetľuje moderátor. "Ak sa dopyt po borovičke nezmení, Slovensko bude nútené borovice pre produkciu borovičky importovať už v roku 2024," hrozil jeden z dvojice moderátorov.
V skutočnosti však ide o reklamu. Reportáž, v ktorom vám dvaja herci načítajú čokoľvek a s výbornou angličtinou, si môžete jednoducho objednať cez internet. Video zverejnila FB stránka Medzinárodný deň Borovičky s podtitulom "Toto ste už videli?!! Borovička v amerických správach. Oni si fakt myslia, že borovičku vyrábame z borovice?"
Tento prípad možno brať ako ukážkový sociálny experiment, v ktorom sa opäť ukázalo, akej hlúposti sú Slováci schopní uveriť. Príspevok za dva dni zdieľalo vyše 14-tisíc ľudí. V komentároch mnohí z nich nadávali na "sprostých Američanov, ktorí ani nevedia, z čoho sa borovička vyrába."