Podľa poslancov chce dopravca prenajať vozne za 47 miliónov eur na obdobie ôsmich rokov, hoci by nákup nových vozňov a ich používanie na toto obdobie mohlo vyjsť na 26 miliónov eur. "Ide o rozdiel 21 miliónov eur. Je to obrovská suma peňazí," konštatoval Ján Marosz. Poslanci OĽaNO-NOVA vychádzali z vyhlásenej súťaže ZSSK na prenájom 23 ležadlových vozňov vrátane údržby s možnosťou opcie na ďalších 13 vozňov, kde spoločnosť odhaduje cenu na 47 miliónov eur. Prenajaté vozne pritom môžu mať podľa zákonodarcov rok výroby 1995, čiže môže ísť aj o staršie vozne.
Spolu s odborníkmi z hnutia však vypočítali, že pri kúpe rovnakého množstva nových vozňov a ich používaní po dobu ôsmich rokov by to firmu vyšlo 26 miliónov eur. Podľa poslancov sa pritom už v tejto súťaži aj otvorili obálky s ponukami uchádzačov, víťaz tendra však ešte zverejnený nebol. Marosz preto kládol otázky, kto vyhral túto súťaž a či ide o prenájom nových alebo starých vozňov. V prípade, že ide o staré vozne, či nebudú potrebovať opravu a kto ich bude opravovať.
Podľa ministerstva dopravy si stratégiu obnovy vozňového parku navrhuje samotná Železničná spoločnosť Slovensko na základe svojich potrieb. "Ministerstvo je za zvyšovanie kvality vo vlakoch. Ak majú ľudia vlaky viac využívať, musia železnice ponúkať moderné, čisté a pohodlné vozne," uviedli v reakcii z oddelenia pre komunikáciu ministerstva dopravy.
Štátny dopravca chce podľa rezortu vymeniť približne polovicu zo starých ležadlových vozňov, ktoré majú od 20 do 40 rokov, za moderné vozne, ktoré budú zodpovedať úrovni cestovania v 21. storočí. "Len zvyšovaním kvality úrovne cestovania môžeme konkurovať súkromným dopravcom a prilákať do vlakov ďalších cestujúcich," dodalo ministerstvo. Špeciálne na trati medzi východom Slovenska a Prahou tieto vozne patria podľa rezortu k segmentu, ktorý je medzi cestujúcimi obľúbený, avšak ich kvalita nezodpovedá európskej úrovni.