Stane sa tak napriek mnohým nesúhlasným názorom. FIA už dlhšie hľadala spôsob lepšej ochrany hlavy, svoje snahy zintenzívnila po smrti francúzskeho pilota F1 Julesa Bianchiho v júli 2015 a britského jazdca IndyCar Justina Wilsona o rok neskôr. Dizajn "halo" tvorí polkruhová bariéra okolo pretekárovej hlavy, ktorú ochraňuje pred väčšími úlomkami. Tento typ dostal prednosť pred priehľadným štítom, ktorý uzatvára celý kokpit.
Pri prvých testoch "svätožiary" v roku 2016 mali jazdci rozdielne pocity, niektorým sa systém ochrany páčil, iní ho kritizovali, najmä z estetických dôvodov. Preto sa skúšali aj iné ochranné prvky. Polykarbonátový štít, ktorý zakrýval celý kokpit, testoval minulý víkend na Veľkej cene Veľkej Británie v Silverstone štvornásobný majster sveta Sebastian Vettel. Pilot Ferrari však bol voči nemu kritický, keď doslova povedal, že sa mu v ňom "krútila hlava". Nemec už predtým odporúčal zaviesť halo systém.
FIA vydala v stredu stanovisko, v ktorom uviedla, že "halo prezentuje najlepšie možné riešenie ochrany hlavy". Podľa médií by s podporou tímov mali byť neskôr doriešené detaily dizajnu "svätožiary". Informáciu priniesla agentúra AP.