Na autobusovej stanici v centre Bratislavy sa denne pohybuje množstvo ľudí. Vo všeobecnosti je to však miesto, v okolí ktorého sa nik nemá chuť zdržiavať pridlho. No kým developeri či mesto prídu s riešeniami, ako Mlynské Nivy scivilizovať, najobľúbenejší cider na svete aj na Slovensku prináša do mesta kúsok prírody už teraz.
Značka Strongbow vďaka neobvyklej maľbe a oddychovej zóne pretvorí šedivú pustatinu pred stanicou na malú oázu pokoja a zelene.. Prírodná chilloutová zóna tak bude na Mlynských Nivách od 4. júla celý mesiac.
Optický klam, skutočná chuť
Určite ste sa na webe, či sociálnych sieťach stretli s maľbami na verejných priestranstvách, ktoré svoju hĺbku a krásu získavajú len pri pohľade z určitého uhla. Cider Strongbow priniesol toto ozvláštnenie aj do hlavného mesta.
Obraz na stene autobusovej stanice pre okoloidúcich vyzerá jemne deformovaný. No keď sa pozorovateľ postaví na správne miesto, vyznačené jablkom, uvidí priestorovú maľbu v správnom tvare.
Ivana (25) z Bánoviec nad Bebravou bola rada, že ošarpaná stanica vyzerá vďaka tejto akcii o niečo prívetivejšie. „Keď budem tadeto prechádzať, určite je lepšie, ak mi v betónovej džungli padne zrak na jablká, než na všetok ten betón“ povedala s úsmevom Ivana.
Práve jablko je symbolom cideru Strongbow, ktorý vzniká fermentáciou šťavy z jabĺk špeciálnych ciderových odrôd. Z jablčného muštu vďaka kvasniciam vznikne ľahko alkoholický osviežujúci nápoj zlatistej až jantárovej farby, plný iskrivých bubliniek. Chladený, s ľadom chutí najlepšie.
Štyri príchute osvieženia
Na pultoch predajní u nás je cider Strongbow dostupný v štyroch rôznych príchutiach – základná príchuť Strongbow Gold Apple (jablko), Strongbow Red Berries (červené bobuľové ovocie), Strongbow Dark Fruit (tmavé lesné ovocie) a Strongbow Elderflower (baza).
Ondrej (28) z Modry hovorí, že cider si obľúbil ako alternatívu na Slovensku tradičnejšieho piva:. „Horkosť piva veľmi nemusím, cider je sladší, avšak príjemne osviežujúci. Jeden si so sebou vezmem aj do autobusu na cestu,“ dodal pri odchode zo zelenej chillout zóny.
Strongbow priniesol prírodu do mesta už vo viacerých krajinách, naposledy v Česku. Jeho kampaň „Popelníky v nouzi - Strongbow dává druhou šanci“ nabádala nanovo využiť popolníky, ktoré v reštauráciách vďaka novému zákonu o zákaze fajčenia prestali byť potrebné.