Pridajú sa jazdné pruhy, v pláne je zrušenie frekventovaného priechodu pre chodcov medzi VÚB a mäsiarstvom. Navrhované priechody však môžu mať problém kapacitne zvládnuť nápor chodcov, ktorí sa budú musieť doslova ako sardinky tiesniť na malom ostrovčeku.
Pridávanie pruhov je problémom aj podľa odborníka na dopravu Mareka Modranského. „Bratislava nemá také priestorové možnosti, aby otvárala dvere ďalšiemu rozvoju individuálnej automobilovej dopravy. Mali by sme pretvoriť infraštruktúru podľa vzoru Viedne, kde uberajú z pruhov a vytvárajú buď rekreačné zóny alebo robia vyhradené jazdné pruhy pre vozidlá verejnej dopravy,“ vysvetlil.
Pre nový ľavý odbočovací pruh na križovatke v smere od Legionárskej musí byť zrušený ostrovček aj frekventovaný priechod pre chodcov na severnej strane križovatky. „Ako kompenzácia bude obnovený priechod na južnej strane a pribudne nový pri Páričkovej,“ uviedol prezident Cyklokoalície Dan Kollár. Oba priechody sú podľa neho správne, no neriešia očakávaný zvýšený nápor chodcov. „Riešenie považujeme za nebezpečné a nekomfortné pre chodcov aj cyklistov, a celkovo neudržateľné pre Bratislavu,“ uzavrel Kollár. Nový Čas oslovil aj mesto, no uviedlo, že tému musí dôkladnejšie preveriť.
Chodec nie je na prvom mieste
Marek Modranský, Inštitút verejnej dopravy
Z navrhovaných opatrení je cítiť, že chodec nie je na prvom mieste. Ak nútime chodcov zachádzať ďalej a priechod im posúvame inam, ako je prirodzene vzniknutý koridor, je to chyba. Vytláčame základných účastníkov do úzadia. Nemôžeme sa potom čudovať, že ľudia chodia viac do auta.