Všetko to vyprovokovalo stanovisko Útvaru hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR, ktorý neodporučil výstavbu ďalšieho úseku R2 Rožňava-Jablonov nad Turňou, lebo tento projekt nepovažujú za ekonomicky rentabilný a odporúčajú posúdiť možnosť rekonštrukcie a rozšírenia cesty I. triedy s prípadnými stúpacími pruhmi cez Sorošku. Hoci prítomný minister dopravy Árpád Érsek protestujúcich ubezpečoval priamo na mieste, že s tunelom sa počíta, tender bude a v roku 2019 sa može začať stavať, mnohí si myslia pravý opak.
Opozičný poslanec NR SR Zsolt Simon, ktorý pred dvoma rokmi zorganizoval podobnú blokádu v neďalekom Plešivci, v tom mal jasno aj priamo pod Soroškou pri obci Lipovník: „Z vetriesky sme to vykričali a dostalo sa to aj do programového vyhlásenia vlády. Sedliacky rozum totiž káže, že najjednoduchšia, najlacnejšia a najkratšia cesta prepojenia Bratislavy a Košíc je cez juh Slovenska. No je až poburujúce, že vláda sa na tento región pozerá ako na cudzí a radšej stavia cesty tam, kde sú tunely a mosty. Na severe pribúda nespočetné množstvo."
Iniciátor protestov Peter Marko (73) z Rožňavy pre Nový Čas povedal, že v regióne s vysokou nezamestnanosťou vyhlásenia o zbytočnosti tunela všetkých zarmútili a nahnevali. Aj preto budú v nátlakových akciách pokračovať.
Anketa: Prečo protestujeme za výstavbu tunela Soroška?
Lenka Lešťáková (26), úradníčka, Rožňava
Arpád Görgey (60), podnikateľ, Rožňava
Alexander Szöllös (58), starosta, Čučma
Róbert Šimko (28), spevák, Rožňava