Majú tým na mysli aplikácie, ako sú Uber či Taxify, ktoré sú podľa nich nelegálne a kradnú im zákazníkov. Svoje problémy už riešia na európskej úrovni, z ceny však poľaviť nechcú. Situáciu sa rozhodlo riešiť aj hlavné mesto.
Protestujúci taxikári chcú dokázať, že Uber nie je zdieľaná ekonomika, ale taxislužba. „Sú dve možnosti, s ktorými by sme boli spokojní. Prvou je zakázať Uber a Taxify. Druhá možnosť je, aby to fungovalo ako v Anglicku či Rakúsku, teda by museli spĺňať zákonné podmienky ako ostatné taxislužby,“ uviedol Martin Krampl, ktorý štrajk organizoval. Desiatky taxikárov tak v zníženej rýchlosti prechádzali Bratislavou a brzdili premávku. Očakávajú rozhodnutie Európskeho súdneho dvora, ktoré by označilo Uber za prepravnú spoločnosť, ktorá musí dodržiavať zákony krajiny, v ktorej podniká.
Nič to však nemení na fakte, že práve služby, proti ktorým bojujú, sú lacnejšie ako tradičné taxíky, čo dokázal aj test Nového Času. Ako chcú teda uspokojiť zákazníkov, pre ktorých je prvoradá cena? „Uber a Taxify nie sú také lacné vzhľadom na ich násobky. Naším cieľom nie je dosiahnuť nízku cenu, ako má Uber. To nám totiž zníži sociálne odvody či náklady na auto. Nemôžeme si dovoliť znížiť cenu,“ vysvetlil.
Zmeny v zákone
Ministerstvo financií reguláciu cien v pláne nemá. Ako informovalo tlačové oddelenie, hľadajú však „možnosti zrovnoprávnenia podmienok na trhu tak, aby sa minimalizovali rozdiely v zdanení bez ohľadu na to, akou formou sa preprava osôb uskutočňuje. Poriadky chce spraviť aj hlavné mesto. „Aktuálne pripravujeme nové všeobecne záväzné nariadenie (VZN) o výkone taxislužby. Návrh VZN bude následne predložený na rokovanie mestského zastupiteľstva,“ informovala hovorkyňa mesta Katarína Kohútiková.
V čom chce robiť mesto zmeny?
- stanovištia
- zavedenie registračnej známky vozidla
- zavedenie etického kódexu taxikárov
- prísnejšie pravidlá na cenníky na pravých predných dverách