Na svojej ceste sa výraznejšie odkloní od trasy románového hrdinu pravdepodobne iba raz. Keďže sa žiadna loď neodhodlá v tomto ročnom období oboplávať Arabský polostrov smerom do Indie, Rasťo bude nútený prekrížiť Arabský polostrov pomocou vlaku a taxíku.
„Kapitáni nákladných lodí nechcú príliš brať na palubu civilov. Navyše na juhoázijských moriach, kde je aj dnes stále akútna hrozba útoku pirátov osobné lode veľmi nepremávajú. To nám výrazne komplikuje prípravy. Svet nie je ani v 21. storočí oveľa bezpečnejší ako pred vyše sto rokmi,“ hovorí hlava prípravného tímu Črepín okolo sveta za 80 dní šéfredaktor spravodajstva TV JOJ Roland Kubina.
Rozpočet celej cesty okolo sveta nemal prekročiť 500 tisíc korún, čo sa ukazuje ako mimoriadne tvrdý oriešok. Kým dnes stojí jednosmerná letenka z Európy do Ázie okolo 30 tisíc korún, len za možnosť cestovať nákladnou loďou na úseku Madrás (India) – Singapur Rasťovi Ekkertovi hrozí, že minie takmer 4000 dolárov. Jediná bezproblémová cezoceánska preprava čaká Rasťa až v apríli pri ceste z New Yorku do Southhamptonu. Na presun cez Atlantik totiž využije prvú tohtoročnú plavbu legendárnej luxusnej megalode Queen Mary.
Prvý diel Črepín okolo sveta za osemdesiat dní odvysiela TV JOJ vo štvrtok 2. februára o 21:55.
Príprava Ekkertovej cesty okolo sveta je v plnom prúde
Vo štvrtok 2. februára vyštartuje „lietajúci reportér“ TV JOJ Rastislav Ekkert spred londýnskeho Reformného klubu na Pall Mall 104-105 v stopách hlavného hrdinu románu Julesa Verna Cesta okolo sveta za 80 dní Phileasa Fogga na svojou rýchlu obchôdzku zemeguľou. Jeho úlohou je presvedčiť sa, či aj v 21. storočí môže bežný cestovateľ bez lietadla obísť planétu v osemdesiatdňovom časovom limite.