Na hrboľatý povrch vozovky upozorňujú vodiči hlavné mesto aj samotného primátora. Podľa ich slov žiadna zmena oproti starému asfaltu neprebehla. „Však to je samý hrboľ. Pred rekonštrukciou tam bol lepší asfalt,“ uvádza nespokojný vodič Marek.
Nový Čas preto podrobil vynovený asfalt testu, počas ktorého sme sa spomínanou trasou previezli v osobnom vozidle s kávou v ruke. Ten potvrdil slová nahnevaných vodičov. Ani opatrná jazda nedokázala zmierniť pôsobenie hrboľov na ceste a káva sa vyliala krátko po výjazde na vynovený asfalt.
Mesto nerovnomernú cestu pripisuje zdrsneniu asfaltu. Podľa mesta je špeciálny asfalt vodonepriepustný, a tak je ho potrebné zdrsniť kamenivom. „Po zdrsnení prebieha určitý čas na utláčanie (valcami a následne aj prejazdom motorových vozidiel), a potom pri vhodnej technologickej teplote sa zrealizuje odstránenie prebytočného a nedostatočne priľnutého kameniva,“ vyjadril sa magistrát, pričom dodal, že všetky práce na oprave vozovky idú podľa navrhnutého technologického postupu.
NA VOZOVKE JE VÝRAZNÁ NEROVNOSŤ
Jozef Drahovský, dopravný analytik
Kamienky tam budú do dokončenia prác, potom by ich mali vyzametať. Problémom sú však dilatačné spoje. Na nich je voči vozovke výrazná nerovnosť. Na všetkých týchto dilatačných spojoch náprava vozidiel nadskakuje. Momentálne neviem, či je to už v záverečnej úprave, ak áno, tak je to veľmi zlé.