Taktiež aj s neochotným a náladovým personálom a tiež s nesprávnymi cenovkami pri tovare. Vyplýva to z dlhodobého prieskumu hodnotiaceho systému Staffino a spotrebiteľského portálu Gazduj.sk medzi zákazníkmi všetkých reťazcov pôsobiacich na Slovensku. Spotrebitelia poslali vyše 1070 hodnotení.
"Okrem kvality produktov a prístupu personálu sa do popredia dostali nesprávne cenovky pri tovaroch. To znamená, že zákazníci sú v obchodoch často zmätení, skutočnú cenu sa niekedy dozvedia až pri pokladni, cenovky nesedia s predávanými tovarmi alebo výška zľavy či akcie nie sú zohľadnené vo výslednej cene," opísal Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. To sú podľa neho asi najprekvapujúcejšie zistenia prieskumu.
Konkrétne je s čerstvosťou a kvalitou produktov nespokojných 24 % zákazníkov, na neochotný a náladový personál sa sťažuje 21 % účastníkov prieskumu a 12 % zákazníkov prekážajú nesprávne cenovky pri tovare. S nedostatkom slovenských výrobkov na pultoch je pritom nespokojných 10 % zákazníkov a 9 % ľudí prekáža čas vybavenia pri pokladni. "Dlhé rady pri pokladniach nie sú zrejme už takým problémom ako kedysi, no stále ich supermarkety celkom neeliminovali," uvádza prieskum.
Súčasne sa približne 8 % ľudí sťažuje na kvalitu a cenu akciových produktov. Keď supermarket vyhlási akciu, buď je pôvodná cena takmer rovnaká s akciovou, alebo sa akciový tovar rýchlo vypredá a už nie je dostupný - to sú hlavné postrehy zákazníkov na zľavnený tovar. Zároveň je 7 % ľudí nespokojných s neprehľadným usporiadaním sortimentu.