Japonský mestský živel sa vyrába v českom Kolíne spolu so súrodencami Peugeotom 107 a Citroënom C1. Odlišuje sa od nich menšími prednými svetlami, inou zadnou partiou, ale aj cenou. Toyota Aygo je o niečo drahšia. Treba však povedať, že i lepšie vybavená. Už v základe nájdete, na rozdiel od konkurencie, posilňovač alebo rádio s CD. Menej ako 3,5-metrový automobil doslova čaruje s vnútorným priestorom. Štyria ľudia priemerného vzrastu nebudú mať problémy s pohodlným usadením sa. Interiér je svieži s množstvom praktických odkladacích priečinkov. Aj o bezpečnosť pasažierov sa Aygo stará vzorne. Pri nedávnych crashtestoch si vyslúžilo 4 hviezdičky, čo je v tejto kategórii vozidiel ojedinelé. Pri rozmeroch auta ťažko kritizovať malý objem kufra. S tým treba počítať. Efektné je aj jeho otváranie cez zadné okno, ale nepoteší vysoká nakladacia hrana, pre ktorú musíte batožinu dvíhať vysoko.
Úsporný a hlučnejší
Testovaný model poháňal benzínový trojvalec 1,0 l s maximálnym výkonom 68 k, čo je pre Aygo viac ako dostatočné. V mestskej premávke sa rozhodne nestratí a zrýchľuje plynulo. Mimo mesta zasa nie je problém dosiahnuť uvádzanú maximálnu rýchlosť 157 km/h. K najväčším plusom motora skombinovaného s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou okrem živosti patrí priemerná spotreba. Tá sa pohybovala na úrovni 5,1 l/100 km. Agregát mohol však byť lepšie odhlučnený a za slabšiu stránku možno považovať vibrácie, ktoré cítiť najmä pri nezaradenom prevodovom stupni. Jazdné vlastnosti Toyoty Aygo sú vyvážené. Automobil sa síce v zákrutách nakloní, ale zvolenú stopu drží presne.
Toyota Aygo 1,0 l VVTi 5 dv.
D x š x v – 3,41 x 1,62 x 1,47 m
rázvor – 2,34 m
batož. priestor – 139 l
motor – benzínový trojliter 1,0 l (50 kW/68 k)
max. rýchlosť – 157 km/h
zrýchl. 0-100 km/h – 14,2 s
priem. spotreba – 4,6 l/100 km (podľa výrobcu)
zákl. výbava – 2 airbagy, ABS s rozdeľovačom brzdnej sily, posilňovač, imobilizér, nárazníky vo farbe karosérie, výškovo nastaviteľný volant, sklápacie zadné sedadlá, rádio s CD
cena – 352 900 Sk
Toyota Aygo: Zábava v meste
Preplnená mestská premávka sa posúva slimačím tempom a na každom semafore stojíte aspoň 5 minút? S novým modelom Toyota Aygo to až tak neprekáža. Jazdiť na tomto autíčku je zábava a atraktívne tvary z neho robia imidžovú záležitosť, ktorá vás spoľahlivo oddelí od ostatných nervóznych vodičov.