Vlaky si podľa Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) počínajú veľmi dobre. Podľa riaditeľa úseku ekonomiky ZSSK Patrika Horného je ich vyťaženosť nad plánom a dosahuje v priemere 80 %. Zároveň aj ich hospodárenie je podľa Horného tesne pod nulou a nedosahuje miliónové straty ako v minulosti. V budúcom roku by preto podľa neho už nemuseli byť stratové. "Odhadujeme, že by to tak mohlo byť. Ale musíme zabezpečiť možno trochu väčšiu ich kapacitu," avizoval Horný.
Súčasne by chcel zaistiť aj to, aby boli cestujúci k IC vlakom lojálni, cestovali nimi pravidelne a nevracali sa napríklad späť k cestovaniu autom. "To znamená, že musíme pracovať vo vnútri firmy na tom, aby sme mali lepší vzťah so zákazníkom," opísal Horný. IC vlaky sú komerčným produktom ZSSK.
Dopravca ich vypravuje bez dotácie od štátu a musia si na seba zarobiť. Fakt, že ich ľudia tak dobre prijali, súvisí podľa Horného možno aj s tým, že sú tieto spoje rýchle. Najrýchlejší IC vlak, ktorý prekoná vzdialenosť medzi východom a západom krajiny za 4 h a 42 minút, je medzi pasažiermi najobľúbenejší.
IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári 2016. Rozhodol tak bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola stratovosť týchto vlakov. Na koľajnice sa vrátili späť v decembri 2016, keď už ministerstvo dopravy viedol Árpád Érsek (Most-Híd). Návrat IC vlakov však presadzovala predovšetkým vládna SNS. Po ich návrate ale z trasy medzi Bratislavou a Košicami stiahol svoje spoje súkromný dopravca RegioJet.