Zhotoviteľ totiž spojenie Košíc so Spišom zabezpečil staticky tzv. predpínaním lán, ktoré zvýšili únosnosť mosta. Keďže všetko prebieha podľa harmonogramu, odovzdanie 8. decembra nie je ohrozené, čo motoristi určite uvítajú. Náklady na rekonštrukciu by nemali presiahnuť 1,65 mil. eur.
Stavbyvedúci Novému Času priamo na mieste opravy potvrdil, že už v tejto chvíli by po moste pokojne mohlo prejsť aj ťažké nákladné vozidlo! Spomínané predpínanie mosta totiž prebehlo hladko. „Vyšlo to na prvý pokus - do mostného objektu sa podarilo vložiť osem káblov, pričom každý sa skladá z 15 lán. Kábel meria 156 metrov a na moste sú až 4 komory, po dve na každej strane,“ uviedol stavbyvedúci Viktor Kanda.
Keďže na moste vznikol havarijný stav, úlohou zhotoviteľa bolo zvýšiť jeho únosnosť a bezpečnosť, čo vyriešil lanami. „Je to najdôležitejšia činnosť, lebo doteraz sa pracovalo vo vnútri mosta. Po predpínaní už môžu pokračovať práce na zdvíhaní mostovky, ukladaní betónu a izolácií,“ spomenul Kanda.
Práce na moste
- ukončili zosilnenia nosných konštrukcií
- hotová je betonáž a injektáž
- nové oceľové konštrukcie
- došlo k predpínaniu mosta
- pokračujú stavebné práce na zdvíhaní mostovky