Hoci sa ešte v minulom roku
v novej volge odviezlo
50-tisíc šťastných majiteľov,
na pokračovanie produkcie
to nestačilo. Podľa Sergeja
Lugovoja, hovorcu automobilky
GAZ, ktorá vyrába tieto
známe autá, sa bude firma
orientovať na nákladné
a úžitkové vozidlá. Ak by
ste však zatúžili po motoristickej
lahôdke, do konca
budúceho roka ešte bude
možné volgu si zaobstarať.
Auto pre
vyvolených
Pred rokom 1989 nebol pri
kúpe auta naozaj veľký výber.
Ak ste nemali tie správne
známosti, mohli ste si
vybrať buď škodovku, alebo
ladu. Volga už predstavovala
pojem najvyššieho
luxusu a bola automobilom
vyvolených. Vozili sa na nej
len politici, policajti a neskôr
bola i populárnym vozidlom
medzi taxikármi.
O tom, s akým rešpektom
sa na ňu motoristi pozerali,
jasne vypovedá jej prezývka
– ruský mercedes.
Keď už začal model technicky
zaostávať, obrátilo sa
toto pomenovanie proti nemu
a vyslovovalo sa s poriadnou
dávkou irónie.
Prvá volga –
GAZ 21
Éra automobilu sa začala
písať v roku 1955
v meste Gorkij, keď
z výrobných
pásov zišla prvá
volga. Jej
oficiálny názov
znel GAZ-
21 a predávala sa
až do roku 1970.
Poháňal ju benzínový
štvorvalec 2,5 l (70 k),
ktorý bol skombinovaný
s 3-stupňovou
manuálnou prevodovkou.
Toto auto
nepatrilo k drobčekom.
Volga 21 merala
bez 30 cm päť metrov
a do jej kufra sa zmestilo
550 l batožiny. Žiaľ,l ani
spotreba nebola najnižšia.
Priemerne sa pohybovala
okolo 13,5 l/100 km.
Legendárna Volga končí
Smútok, ba možno aj slza sa objaví v oku všetkých znalcov štyroch kolies po prečítaní
nasledujúcich riadkov. Po 50 rokoch sa totiž zastaví výroba jednej z automobilových
legiend. Áno, je to tak. Volga, tento výstavný sovietsky model sa definitívne
odoberá na motoristický odpočinok.