Ako dôvod uviedla zvýšené čerpanie dovoleniek pilotov, ako aj úsilie dostať mieru presnosti letov na plánovanú úroveň. Dnes, ale aj v každom z predchádzajúcich dvoch dní však zrušila okolo 80 letov.
Ryanair v súčasnosti mení obdobie, v rámci ktorého si zamestnanci môžu čerpať dovolenku, a to z takzvaného dovolenkového roka, ktorý trvá od apríla do konca marca, na klasický kalendárny rok, teda od januára do konca decembra. Táto zmena podľa Ryanairu znamená, že musí pilotom a ďalším zamestnancom umožniť v septembri a októbri uplatniť si nárok na dovolenku.
Okrem toho spoločnosť predpokladá, že zrušenie do 2 % letov jej umožní zvýšiť mieru presnosti letov na 90 %. V prvých dvoch týždňoch dosiahla pre štrajky v Európe a problémy s počasím menej ako 80 %. Očakáva sa, že rušenie letov sa dotkne okolo 285-tisíc pasažierov, niektoré zdroje odhadujú až okolo 400-tisíc. Poškodeným cestujúcim Ryanair ponúka náhradné lety, prípadne vrátenie peňazí.
Viacerí cestujúci však krok firmy ostro kritizujú a žiadajú, aby zverejnila zoznam všetkých letov, ktorých sa rušenie v nasledujúcich týždňoch dotkne. Jeden z nespokojných cestujúcich Garry Cummings mal v piatok letieť z Leedsu do Bratislavy. Ako uviedol, Ryanair mu vo štvrtok v noci poslal textovú správu, že jeho let sa ruší. Ako náhradu mu ponúkol let v pondelok, keď sa už mal vracať z Bratislavy do Leedsu.
Ďalší zákazníci sa zasa sťažujú na zničené, prípadne ohrozené dovolenky, keďže nevedia, či ich let nebude zrušený. Zatiaľ spoločnosť zverejnila zoznam zrušených letov len pre dnešný deň a čo sa týka pasažierov, ktorých sa rušenie dotkne, informovala predbežne len tých, ktorí mali letenky "zabukované" do 20. septembra vrátane.