Modernizáciu si teda budú môcť riešiť vo vlastnej réžii. Dočkáme sa konečne stanice 3. tisícročia? Železnice Slovenskej republiky odstúpili 18. septembra od zmluvy so spoločnsťou Transprojekt, ktorú uzatvorili ešte v júli 2006 na dobu 50 rokov. Jej predmetom bol nájom pozemkov pre budovanie nového predstaničného priestoru. Transprojekt však k stavbe nepristúpil a celý projekt stagnoval.
Vedenie ŽSR sa tak rozhodlo zmluvu vypovedať na základe toho, že Transprojekt si nesplnil zákonnú povinnosť zabezpečiť svoj zápis do registra partnerov verejného sektora. „Dennodenne sme konfrontovaní s realitou a sťažnosťami domácich aj zahraničných cestujúcich, ako bratislavská Hlavná stanica vyzerá. Nastal čas zásadným spôsobom konať a s týmto historickým problémom sa vysporiadať,“ vysvetľuje generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy s tým, že sa im týmto rozhodnutím rozviažu ruky. „Môžeme samostatne rozhodovať a konať vo veci rekonštrukcie hlavnej stanice, ktorá je dnes v stave, ktorý nezodpovedá úrovni modernej železničnej stanice,“ doplnil na záver.