Tá však bola podľa nej falošne prezentovaná ako ruské zasahovanie do záležitostí USA. Podľa agentúry RIA Novosti Simoňjanová takto reagovala na vyhlásenie spoločnosti Twitter, ktorého predstavitelia v noci na piatok počas vypočúvania pred členmi amerického Kongresu uviedli, že RT si v roku 2016 na Twitteri zaplatila reklamu za viac ako 274 000 dolárov.
Predstavitelia Twitteru v Kongrese súčasne informovali, že na základe podozrenia z napojenia na Rusko v súvislosti s možným zasahovaním do predvolebnej kampane v USA bolo zablokovaných 200 twitterových účtov. Simoňjanová uviedla, že reklamné spoty mala RT zaplatené aj na letiskách a vo vysielaní iných televíznych i rozhlasových staníc. "Naše reklamné spory vysielala aj CNN," uviedla a ironicky dodala, že v RT im "nenapadlo, že v rozvinutej demokracii sa obyčajná reklama na masovokomunikačný prostriedok môže zmeniť na škodlivú a podozrivú aktivitu".
Upozornila, že podobné reklamné kampane ako RT majú v ruskom segmente Twitteru aj americké médiá. "Bolo by zaujímavé zistiť, koľko za to platia, na koho sa (ich kampaň) zameriava a aký je cieľ," vyhlásila šéfredaktorka RT. Ako informovala agentúra Reuters, predstavitelia spoločnosti Twitter v noci na piatok vypovedali za zavretými dverami pred členmi výborov amerického Kongresu na kontrolu tajných služieb. Podobnému vypočúvaniu v Kongrese sa tento mesiac podrobili aj zástupcovia spoločnosti Facebook.
Prevádzkovatelia sociálnej siete Facebook dlho odmietali podozrenie, že by poslúžila ako nástroj na šírenie propagandy s cieľom pomôcť republikánskemu kandidátovi Donaldovi Trumpovi, ktorý vyhral prezidentské voľby v USA. Začiatkom septembra však informovali, že identifikovali na sieti 5200 reklamných inzerátov financovaných z Ruska. Hovorca Kremľa Dmitrij Peskov v reakcii na tieto tvrdenia uviedol, že ruské vedenie s tým nemá nič spoločné. Svoje údajné vzťahy s Ruskom popiera aj americký prezident Donald Trump.