Na prieskum využili dáta z mobilov o pohybe SIM kariet, ktoré sú doplnené o dáta z navigácie Sygic. „Analyzovali sme bratislavské mosty v rannej aj popoludňajšej dopravnej špičke,“ vysvetlil Michal Šuran z Market Locatora. Skúmali vzorku 2,7 mil. Slovákov, ktorí trávia deň v hlavnom meste, ale nocovať chodia mimo Bratislavy. „Diaľničné mosty obslúžia najviac vozidiel. Kritická situácia je najmä na Moste SNP, na ktorom sa pravidelne vytvárajú stojace zápchy a priemerná rýchlosť áut klesá až na 28 km/h,“ doplnil.
V čase poobedňajšej špičky najhoršie dopadol Most Apollo, kde sa v lete jazdilo len rýchlosťou 23 km/h. Dopravní analytici tvrdia, že obchvat aj R7 Bratislava potrebuje ako soľ. Podľa ministerstva dopravy sa začali stavať v auguste.
Treba odsledovať záťažové prúdy
Marek Modranský, Inštitút pre verejnú dopravu
Bratislava má problém s prichádzajúcimi vozidlami a je celý deň prehustená autami. Rozšírenie D1 hodnotím ako otváranie ďalších dvier iba rozvoju individuálnej dopravy, ktorá sa nakoniec skumuluje opäť v Bratislave a dôjde k väčšiemu zhusteniu dopravy a kolabovaniu na niektorých úsekoch.
Treba odsledovať záťažové prúdy, ktoré sú známe z okolitých obcí, a z toho by sa mali úrady poučiť a tvoriť ponuku, aby smerovala k udržateľnej doprave, a nie rozvoju individuálneho motorizmu – rozširovať ponuku verejnej dopravy, postupne zmeniť dopravné návyky a ponúknuť adekvátnu hustotu spojov.
Potrebujeme D4 aj R7
Jozef Drahovský, dopravný analytik
Obchvat v prvom rade pomôže Prístavnému mostu a Mostu Lafranconi. Tým, že odbremení tieto mosty, pomôže to aj vnútromestskej doprave. Doprava sa potom rozloží na všetky mosty. Kritickému úseku Rovinka - Dunajská Lužná pomôže rýchlostná cesta R7, ktorá je už dávno naplánovaná.
Vodiči pôjdu tadiaľ, kadiaľ to bude efektívnejšie a s menšou časovou stratou. Pri Slnečniciach je komunikácia zle naprojektovaná. Cesta nezodpovedá priepustnosti plánovanej výstavby, tam by pomohlo spraviť štvorprúdovú cestu.