Nový Čas oslovil štyroch najhorúcejších z nich – Jána Garaja (40), Andreja Gmittera (52), Petra Chudíka (56) a Milana Majerského (46). Aké sú podľa nich najväčšie problémy Prešovského kraja a ako by ich dokázali vyriešiť?
Ján Garaj (40)
- V súčasnosti advokát
- Nezávislý kandidát
Za najväčší problém Prešovského kraja považujem korupciu a klientelizmus, všetky ostatné problémy, ako sú nezamestnanosť či rómska problematika, sú len sekundárneho charakteru. Za ešte väčší problém považujem skutočnosť, že ľudia na riešenie tohto nežiaduceho spoločenského fenoménu rezignovali. Musí nastať kompletná obmena dôležitých funkcionárov, ktorí už nie sú dôveryhodní. Následne sa treba zamerať na plnenie úloh, ktoré Prešovský samosprávny kraj zo zákona má, s tým, že sa určia priority pre volebné obdobie, ktoré budú konsolidácia a dlhodobé efektívne plánovanie.
Andrej Gmitter (52)
- V súčasnosti obchodný riaditeľ
Nezávislý kandidát - Máme najvyššiu nezamestnanosť, najnižšie priemerné mzdy, najvyššiu migráciu. Zlá je dostupnosť zdravotnej starostlivosti najmä v odľahlejších obciach. Ani verejná doprava dostatočne nepokrýva potreby občanov, stav cestnej infraštruktúry pozná hádam každý. Cestu vidím najmä v oživení cestovného ruchu, máme dostatok prírodného a kultúrneho bohatstva, čím dokážeme prilákať turistov. Cestovný ruch určite prinesie nové pracovné príležitosti a podporí malých a stredných podnikateľov.
Peter Chudík (56),
- V súčasnosti predseda PSK
- Podpora SMER-SD
Je potrebné pokračovať v rozvoji a rekonštrukcii ciest 2. a 3. triedy a v spolupráci s vládou urýchliť výstavbu plnohodnotného diaľničného obchvatu Prešova a R4, pretože ekonomický rast a nové pracovné miesta sú len tam, kde sú kvalitné, rýchle a bezpečné cesty. Tiež je dôležité pokračovať v rozvoji stredného školstva, sociálnej starostlivosti, kultúry a športu. Všetky riešenia musia byť založené nielen na správnych prioritách, ale aj na udržateľnom financovaní.
Milan Majerský (46)
- V súčasnosti primátor Levoče
- Podpora KDH, SaS, OĽaNO, NOVA
Najväčším problémom sú cesty a práca. Urýchlene potrebujeme začať s výstavbou nielen severného obchvatu Prešova, tzv. R4, ale aj prepojenia na severovýchod - Giraltovce, Svidník, Poľsko. Keď budú cesty, bude aj práca, prídu investori a príde aj viac turistov. Je veľmi dôležité, aby bolo počuť náš hlas v Bratislave a bolo vidieť nový zápal a neúnavnosť pri presadzovaní potrieb, ktoré máme na východe. Nemôžeme mať najnižšiu priemernú mzdu z krajov a oproti Bratislave príjem nižší približne o 60 %.