Jedinečné vizuálne spracovanie a filmový jazyk sa vymyká štandardu, ktorý sme doteraz mali možnosť vidieť v slovenských filmoch. Bonusom je účinkovanie dvoch slovenských raperov - Boy Wondera a Zverinu - v kontroverznej poviedke Grassvater. Distribučná premiéra je naplánovaná na štvrtok 9. novembra, kedy do siete slovenských kín CINEMAX uvedie psychotriler produkčná spoločnosť Azyl Production a distribučná spoločnosť Continental film.
Pozrite si oficiálny trailer k filmu DOGG
Štyria režiséri, štyria scenáristi a štyria kameramani vytvorili bizarnú ilúziu napätia a rôznorodej úzkosti v samostatných príbehoch. Strach z viditeľného aj neviditeľného, jeho schopnosť morfovať sa do stále nových tvarov, je základnou ideou filmu. Poviedka DUET vás konfrontuje s aktuálnou hrozbou narastajúceho terorizmu a naším strachom z neznámeho. “Ľudí sme nechceli v kine strašiť, ani šokovať. Rozhodli sme sa hľadať skôr vnútorný strach, ktorý je dnes prítomný v spoločnosti. Konkrétne sme mali na mysli strach, ktorý vychádza aj z čoraz častejších teroristických útokov. Premýšľali sme ako sa tento strach rodí, ako mení naše správanie a najmä ako je možné sa od neho oslobodiť,” hovorí režisér prvej poviedky Slavomír Zrebný.
V druhej poviedke s názvom OPUS DEI sa ocitáme v hororovom príbehu, v starom opustenom dome, ktorý skrýva temné tajomstvo z čias 2. svetovej vojny. Tretia a najkontroverznejšia poviedka GRASSVATER vás prinúti odvrátiť zrak od obrazovky – pozeráte sa na výjavy z východného Slovenska, prezentované expresívne, bez príkras v celom svojom hnuse. Drogy, mafia, intrigy a panoptikum postáv vás prenesie do prostredia, z ktorého sa vám zdvihne žalúdok.
Vypočujte si titulnú skladbu k filmu od TONO S. – STRACH
Posledná, vizuálne prepracovaná, poviedka GAME nastoľuje otázku, kde sa končia hranice televíznej zábavy a kam sme až ochotní zájsť. Vedeli by sme sa zabávať na smrti v priamom prenose? O réžiu, jednu z kamier, artdirection, grafické elementy a animácie sa postaral talentovaný Jonáš Karásek, ktorý je spolutvorcom aj námetu a mal na starosti väčšinu filmovej produkcie. Jedinečné vizuálne stvárnenie podčiarkuje aj fakt, že vo filme sú použité okrem záberov z Bratislavy a Viedne aj zábery zo Ženevy, Paríža, Tenerife, Tokya, Osaky a ďalších miest. Ostatné špecifiká uvádza samotný režisér: “Použili sme veľmi široký diapazón kamier: kamery Red, fotoaparáty Canon, Nikon, Sony, kamery Go Pro a aj televízne kamery. Ale najzaujímavejšie je však to, že celý film je vo vymyslenej reči, v takom babylonskom esperante.”
Osobitosť každej poviedky zdôrazňuje aj producent filmu Maroš Hečko: “Poviedky sú veľmi rozdielne aj vo výbere žánru. Slavomír Zrebný urobil psychologickú drámu. Viliam Csino paródiu hororu s komediálnymi prvkami. Enrik Bistika silne štylizovanú parodickú gangsterku z východného Slovenska a Jonáš Karásek dokonca úzkostné sci-fi. Každý režisér má rozdielne tempo rozprávania, začíname pomaly, aby sme to v poslednej poviedke roztočili ako na karuseli. DOGG je taká malá vizuálna jazda.”
V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať:
PR aktivity / House of Ukulele
Alexandra Punová - alexandra@ukulele.agency, +421 907 311 557
Producent filmu / kontakt
Azyl Production: Viliam Štrelinger - viliam@azyl.sk