Obrovské množstvo materiálu z nej totiž poslúži na obnovu iných objektov. O obklad stanice zo spišského travertínu prejavil záujem Slovenský rozhlas, podlahu chce zasa Cvernovka. Železo a hliník zrecyklujú a betón sa využije na chodníky.
Starú stanicu Nivy začali rozoberať 1. októbra zároveň s otvorením novej dočasnej autobusovej stanice. Demontáž budovy potrvá zhruba do konca januára, pričom množstvo materiálu zrecyklujú alebo rozdajú. Travertínový obklad budovy je aj po 40 rokoch v relatívne zachovanom stave. „Sami sme boli prekvapení, ako poctivo boli práce pred 40 rokmi vykonané, o to ťažšie prebiehala demontáž,“ uviedol konateľ spoločnosti Allstones Jozef Benko.
Generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník chce travertínom opraviť pokazené časti rozhlasovej pyramídy. „Keby sme to chceli urobiť z nového materiálu, presne taký istý sa už nedá zohnať a bolo by to aj veľmi nákladné,“ tvrdí. Starú budovu z čias komunizmu investor zrovnáva so zemou. Nový projekt Stanica Nivy v hodnote 345 miliónov € by mal byť hotový do roku 2020. Okrem stanice bude zahŕňať kancelárie, zelenú strechu, nákupné centrum a tržnicu.
Cvernovka - Žulová dlažba
Žulovú dlažbu zo vstupnej haly bývalej stanice využijú pri výstavbe projektu novej Cvernovky, umeleckého a kultúrneho centra. Poslúži na rekonštrukciu priestorov bývalého stredoškolského internátu na Račianskej ulici, kam sa presťahovali z pôvodnej budovy cvernovej továrne.
Slovenský rozhlas - Spišský travertín
Viac ako 200 m² spišského travertínu využijú pri rekonštrukcii vonkajších častí Slovenského rozhlasu. Travertín z autobusovej stanice je totiž totožný s tým na obrátenej pyramíde, pretože boli projektované, budované a odovzdané do užívania zhruba v rovnakom čase.
Múzeum dopravy - Drevené lavice
Múzeum vybavilo svoje peróny asi 30 autentickými drevenými lavicami, ktoré viac ako 30 rokov slúžili na autobusovej stanici. Svoju expozíciu rozšírili aj o všetky staničné hodiny, približne 300 kg rampu pre vozíky, dva smetné koše a vývesné tabule, všetko s nostalgickým nádychom.