S autami značky Lamborghini je nerozlučne spojený rev motorov s 12 valcami. Elektrické motory však vydávajú iba tiché bzučanie. To nie je nič pre fanúšikov rýchlosti. V automobilke preto intenzívne pracujú na tom, aby vymysleli zvuk, ktorý sa k elektrickému športiaku najlepšie hodí. Nové Terzo Millennio inak používa viaceré technológie, ktoré chce v budúcnosti Lamborghini dostať aj do sériovej výroby. Nemá jeden motor, ale rovno štyri. Každý z nich poháňa jedno koleso. To by nebolo nič nové, ale v tomto prípade sú motory zabudované priamo v kolesách. Výhodou tohto riešenia je, že auto lepšie prechádza zákrutami – vnútorné koleso sa v nich mierne spomalí, vonkajšie, naopak, pridá.
Energiu neukladá v bežných batériách, ale v superkondenzátoroch, ktoré sa omnoho rýchlejšie nabíjajú a majú výrazne vyššiu životnosť. Vydržia milióny nabíjacích cyklov bez výraznej straty účinnosti. Najväčším technickým zázrakom je však karoséria z uhlíkových vlákien, ktorá sa sama opravuje. Ak zachytíte obrubník alebo do vás ťukne susedné auto na parkovisku, v Lamborghini Terzo Millennio si to zrejme ani nevšimnete. Auto má vlastný monitorovací systém, ktorý nájde miniatúrne praskliny. V paneloch karosérie sú mikroskopické kanáliky, cez ktoré sa na potrebné miesto dopraví chemikália, ktorá prasklinu zacelí.
Otvoriť galériu
Elektrické Lamborghini Terzo Millenio. Zdroj: Lamborghini
- Terzo Millennio znamená Tretie milénium
- Na vývoji sa podieľal Technologický inštitút v Massachusetts
- Oproti bežným batériám sa rýchlejšie nabíjajú a majú väčšiu životnosť
- kostra auta je vytvorená z uhlíkových vlákien.
- Karoséria dokáže sama opraviť škrabance a praskliny.
- Má štyri elektrické motory, v každom kolese jeden.
- Aerodynamiku auta dotiahli do dokonalosti.
- Počas jazdy svietia oranžovo aj kolesá