Magistrát sľubuje, že nebude plátať len výtlky, ale zoškrabe a naleje novú vrstvu. Celkovo sa obnova bratislavských ciest vyšplhá až na 40 miliónov eur. Dopravný analytik však tvrdí, že ak opravy poriadne nenaplánujú, môže hroziť kolaps dopravy.
Hlavné mesto predstavilo plán opravy hlavných ťahov v meste, ktorý chcú realizovať počas najbližších 4 rokov. Do roku 2021 sľubujú nový povrch na 9 hlavných radiálach a troch ich spojniciach. „Pri opravách ciest nejde o žiadne látanie výtlkov, ale o ich komplexnú opravu. Súčasťou balíka je aj budovanie bezbariérových priechodov pre chodcov a bezpečnejších zastávok MHD,“ predstavil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Z rozpočtu mestskej kasy odkrojili 40 miliónov eur. „Pripravili sme koncepciu, na ktorú sme vyčlenili finančné zdroje vo výške 10 mil. eur ročne,“ doplnil primátor.
Momentálne dostáva nový povrch trojkilometrový úsek Panónskej cesty v Petržalke, ktorý ukončia začiatkom decembra 2017. V budúcom roku je v pláne oprava ciest na Dolnozemskej, Bajkalskej a Račianskej. Cesty sa budú opravovať od apríla do novembra, presné dátumy však známe nie sú. „Opravy radiál a spojníc máme naplánované po jednotlivých úsekoch do roku 2021,“ doplnila hovorkyňa magistrátu Zuzana Onufer.
(Pre zväčšenie rozkliknite)
Musia urobiť harmonogram
Jozef Drahovský, dopravný analytik
V Rakúsku sa cesty obnovujú po 3 až 6 rokoch, to by sme mali prijať aj u nás, aby opravy neboli také náročné. Keď sa začnú opravovať cesty v roku 2018, závisí to od toho, ako si to naplánujú, aby nespôsobili kolaps. Je dôležitý harmonogram. Keď existuje paralelná trasa, jednu z nich môžu robiť hocikedy. Problematické je, aby nezačali robiť na všetkých paralelných trasách naraz.