Spoločnosť Kaufland veľmi citlivo pracuje s informáciami získanými na základe dlhodobého sledovania správania svojich zákazníkov a postupne zavádza tieto získané poznatky do praxe. Prišla s novým konceptom svojich prevádzok a za rok 2017 postupne prerobila do nového dizajnu spolu viac ako jednu tretinu z existujúcich predajní. Bližšie nám predstavil nový koncept spoločnosti Ivan Chernev, riaditeľ oblasti centrálnych služieb.
Už nejaký čas sa vaše prevádzky postupne prestavujú podľa nových štandardov. Snáď najviditeľnejšou zmenou pre zákazníka je odstránenie stredovej regálovej steny a väčšia voľnosť pohybu. Čo je za týmito zmenami a prečo teraz?
Vnímame, že naši zákazníci preferujú pri nákupe nielen čerstvosť, pohodlie a široký sortiment, ale aj možnosť rýchleho a efektívneho nákupu. Preto sme sa rozhodli vyjsť v ústrety aj ich novým prianiam. Meníme prítomnosť a tým tvoríme budúcnosť a prinášame tzv. otvorený koncept, čo znamená, že zákazník sa po vstupe do predajne ocitá rovno v oddelení ovocia a zeleniny, za ktorým nasleduje pekáreň. Takto si vie nielen vizuálne ale aj vnímaním vône potvrdiť, že daná predajňa poskytuje naozaj nielen kvalitu ale aj absolútnu čerstvosť potravín. Rozšírili sme uličky, znížili regále a odstránili stredovú regálovú stenu – tým sa celá predajná plocha stala prehľadnejšia, otvorenejšia a pohyb v nej voľnejší a zákazník sa už vie po predajni prechádzať krížom krážom.
Okrem odstránenia spomínanej stredovej regálovej steny, sme pridali samoobslužné pokladne, malé nákupné košíky a regále s rýchlym občerstvením a s mrazenými potravinami pri pokladniach. Sme hrdí na naše nové pekné predajne, ktorými sa snažíme vyhovieť dnešným želaniam a požiadavkám zákazníkov. Naši zákazníci sa môžu tešiť na úplné nový zážitok z nakupovania.
Prečo sú súčasné regále nižšie?
Nižšia výška regálov 1,8m umožňuje väčší prehľad a zjednodušenú orientáciu. To však nie je všetko. Jednotlivý sortiment potravín sme po novom farebne a graficky odlíšili a tieto prvky a farby zobrazujúce daný tovar sú použité aj v našich prospektoch, aby zákazník hneď vedel, kde svoj akciový tovar môže hľadať. Špeciálne sú označené a umiestnené v oddelenenom regále BIO/ bezlaktózové a vegánske produkty. Dávame dôraz taktiež na regionálnych dodávateľov, ktorí majú špeciálne čelá regálov označené osobitným dizajnom s nadpisom „ Z lásky k našim regiónom“. Celkovo sa v novom koncepte usilujeme o transparentnosť a čo najlepší prehľad na predajni.
Zákazník bol zvyknutý na drobné obchody, ktoré nachádzal u vás na prevádzke. Ako je to v súčasnosti?
Na každej našej predajni sa nachádzajú koncesionári, ktorí ponúkajú doplnkové služby pre našich zákazníkov. Ich dizajn sme zjednotili, aby to nielen lahodilo oku, ale bolo aj viac prehľadné. Každý z nás vždy ocení to, že môže všetky svoje nákupy a potreby vybaviť na jednom mieste a ušetrí tým množstvo času – či už je to kúpa liekov, podanie stávky, či kúpenie kytice pre svoju manželku. Okrem toho by sme chceli, aby si naši zákazníci u nás nielen nakúpili, ale strávili aj prijemný čas pri káve alebo si dali u nás chutný obed, preto sme zaviedli na našich zmodernizovaných predajniach koncept „food court“. Výsledok - One-stop- shopping – jeden nákup - všetko vybavené.
Vráťme sa ešte k dizajnu. Obchody sa postupne snažia ladiť svoje predajne do teplých farieb a prírodných materiálov. Akú rolu zohráva farba či materiál regálov a stien?
Každý z nás sa rád vracia na miesta, kde sa cítil príjemne. Preto aj my v Kauflande sa snažíme, aby sa náš zákazník k nám vždy rád vrátil a počas nakupovania sa cítil pohodlne. Materiály a farby použité na našich najnovších predajniach sú vybrané tak, aby toto našim zákazníkom priniesli. Riadime sa najnovšími trendami a tiež, ako hovoríte, spomínanými prieskumami o vnímaní materiálov a farieb.
Ako sú Vaše nové zmodernizované predajne priateľské k životnému prostrediu?
Životné prostredie je pre nás veľmi dôležité a veľký dôraz kladieme pri tomto vysokomodernom koncepte filialky na udržateľnosť. Na predajniach máme LED osvetlenie a chladiarenský nábytok je s dverami, ktoré zabezpečujú úsporu energii. Na našich predajniach od roku 2013 používame systém rekuperácie, vďaka ktorej vyhrievame a chladíme predajňu cez výmenu tepla v procese chladiarenskeho zariadenia. Takto sa môžeme zriecť fossilných palív a prispievame k zníženiu produkcii CO2. V oddelení ovocia a zeleniny používame elektronické cenovky a tým šetríme papier. Do budúcna rozmýšľame nad viacerými projektmi ako sú solárne panely či rýchlo nabíjacie stanice per e-bicykle a e-autá.