Kontakt so 65-metrovou dieselelektrickou ponorkou nemeckej výroby sa prerušil 15. novembra v zálive San Jorge, keď sa počas návratu zo základne pri meste Ushaia vracala do svojho domovského prístavu Mar del Plata. Plavidlo je súčasťou argentínskeho námorníctva od roku 1985. Od roku 2007 sa podrobovalo generálnej revízii, ktorá bola z dôvodu rozpočtových škrtov ukončená až v roku 2014.
Odborníci hovoria o tom, že skrat mohol ochromiť tak spojenie s ponorkou, ako aj jej kormidlovanie. Nemajú však odpoveď na otázku, prečo nedošlo k automatickej aktivácii núdzového volania. Na pátraní po ponorke sa podieľali posádky 16 lodí a desiatich lietadiel zo siedmich štátov. Záchrannú akciu počas víkendu a pondelka sťažovali vysoké vlny a silný vietor.
Aj keď prognóza meteorológov od utorka predpovedala pre oblasť zlepšenie počasia, časový tlak, pod ktorým pracujú všetci zainteresovaní, sa každou hodinou zvyšuje a šance na záchranu sa zmenšujú. Podľa prepočtov argentínskeho námorníctva totiž kyslík v ponorke vystačí ľuďom v ponorke maximálne do stredy.
Najnovšími informáciami z oblasti, ktoré priniesli rozruch, boli podľa hovorcu argentínskeho námorníctva Enrique Balbiho jednak nález prázdneho záchranného člnu, ktorý však nepochádzal z nezvestnej ponorky, ako aj vystrelenie dvoch bielych svetlíc nad južným Atlantikom v utorok v ranných hodinách miestneho času. Ich pôvod zatiaľ nie je známy, nezvestná ponorka má však svetlice červenej a zelenej farby.
V prístave Comodoro Rivadavia vrcholia prípravy na expedíciu miniponorky a ďalšieho na diaľku ovládaného podvodného vozidla amerického námorníctva v oblasti predpokladaného výskytu nezvestnej ponorky.