Od januára 2017 odštartovala projekt na ich podporu a tým nadviazala na iniciatívu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR „Chcem dodávať“ a odvtedy rozbehla spoluprácu celkom s 8 lokálnymi dodávateľmi. Tí môžu vďaka projektu značne rozšíriť svoje pôsobenie aj výrobu. Medzi takýchto dodávateľov patria okrem iných aj firmy MIGAMI s.r.o. a Zdravo a chutne.com s.r.o. Obe firmy nám v rozhovore prezradili, aký je ich príbeh, aké produkty ponúkajú, čo ich motivovalo
a ako hodnotia samotnú spoluprácu so spoločnosťou Kaufland.
MOHLI BY STE NÁM V KRÁTKOSTI PREDSTAVIŤ VAŠU FIRMU? AKO STE ZAČÍNALI A KDE STE TERAZ?
Rastislav Mikuláš, MIGAMI: Potravinárskej výrobe sa venujeme od roku 2000, kedy sme sa stali spolumajiteľmi rodinnej pekárne. V roku 2013 sme spolu s manželkou začali vyrábať aj cestoviny, avšak len na starých strojoch. V roku 2015 sme sa presťahovali do iných priestorov
a po získaní povolení sme začali s výrobou cestovín na najmodernejšom strojnom zariadení. Začiatky boli ťažké, tak ako v každom odvetví výroby sme sa museli popasovať s rôznymi problémami. Avšak vďaka kvalitným výrobkom a profesionálnemu prístupu sme si našli spoľahlivých dodávateľov aj verných odberateľov.
Henrich Sobotovič, ZDRAVO A CHUTNE: Samotná firma Zdravo
a Chutne.com , s.r.o. vznikla v mojej hlave v čase, keď som po rodičoch prebral rodinné vinice a sady. V tom období sme získali ochrannú známku a pred nedávnom vytvorili aj samotnú s.r.o. Jednoducho, mal som víziu, ktorú som začal plniť. Cieľom bola eliminácia ľudskej driny nákupom mechanizácie, ale aj odstránenie chémie v procese pestovania a spracovania. Aj keď to bola naozaj dlhá cesta, dnes môžeme povedať, že sme sa ako rodina posunuli na ďalší stupeň a potrebujeme dokonca rozšíriť výmeru pestovaného ovocia.
NA AKÉ PRODUKTY SA ŠPECIALIZUJETE?
Rastislav Mikuláš, MIGAMI: Vyrábame klasické cestoviny, ale aj zdravšie varianty z celozrnnej, pšeničnej, ražnej či špaldovej múky. Ďalšou skupinou sú cestoviny zo špeciálnych múk, ako napríklad z bielej fazule, žltého hrachu, červenej šošovice, pohánky či amarantu. Takýmto spôsobom sa snažíme osloviť aj odberateľov zameraných na zdravú výživu. Cestoviny sú prirodzene bezlepkové.
Henrich Sobotovič, ZDRAVO A CHUTNE: V prvom rade by som rád podotkol, že všetky produkty, ktoré vyrábame sú v súlade s našou víziou, a teda, aby boli zdravé a chutné. Naša vlastná produkcia je zameraná
na Sobošťavu, jablkové čipsy, sobotný krém, ale aj rôzne kompóty
bez pridaného cukru a inej chémie. Inak povedané: naše a zdraviu prospešné výrobky.
PREČO STE SA DO PROJEKTU PRIHLÁSILI A AKÉ BOLI VAŠE OČAKÁVANIA?
Rastislav Mikuláš, MIGAMI: O danej výzve sme sa dozvedeli prostredníctvom internetu. Hlavnou motiváciou pre nás bolo to, že sa snažíme presadiť na pultoch slovenských predajní a ponúkať tak naše výrobky väčšiemu okruhu zákazníkov.
Henrich Sobotovič, ZDRAVO A CHUTNE: Informáciu o výzve sme zachytili v médiách, na čo sme reagovali a prihlásili sa do katalógu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Samotnou motiváciou však bola najmä skúsenosť zo zahraničia, keďže sme videli podobné projekty v západnej Európe a dúfali sme, že takéto niečo sa dostaví aj
na Slovensko.
AKO BY STE OHODNOTILI SPOLUPRÁCU SO SPOLOČNOSŤOU KAUFLAND?
Rastislav Mikuláš, MIGAMI: Očakávali sme zdĺhavé rokovania a nekonečný proces evidencie a zaradenia našich výrobkov do predaja. Skutočnosť nás však veľmi milo prekvapila a všetko prebehlo hladko a bez problémov. Spolupráca sa rozbehla rýchlo a považujeme ju
za bezproblémovú.
Henrich Sobotovič, ZDRAVO A CHUTNE: Spoluprácu hodnotíme ako vynikajúcu. Prístup Kauflandu bol veľmi korektný a zo strany spoločnosti sme cítili podporu, za čo sme vďační. Už na začiatku nám boli jasne odprezentované všetky podmienky, či už to bolo otázkou balenia, distribúcie, recyklačného fondu, ale aj ďalších potrebných atribútov. Požiadavky sme sa rozhodli splniť a momentálne pripravujeme aj ochutnávky našich výrobkov v predajniach Kauflandu.
Týmito lokálnymi výrobcami však iniciatíva spoločnosti Kaufland ani zďaleka nekončí. Aj naďalej prebiehajú rokovania s viac ako 80 dodávateľmi. Ambíciou obchodného reťazca je rozšíriť svoju spoluprácu aj o ďalších takýchto dodávateľov. Zákazníci sa tak môžu tešiť
na overenú kvalitu z ich domácich regiónov.