Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Ipsos, ktorý sa robil na reprezentatívnej vzorke 525 respondentov v septembri tohto roku. Prieskum ukázal, že 98 % respondentov využíva na nakupovanie elektronické obchody, pričom 35 % opýtaných ich používa niekoľkokrát do mesiaca. Najčastejšie nakupovanými kategóriami produktov sú oblečenie, drogéria a kozmetika a parfumy.
Naopak, podľa prieskumu na Slovensku stále pretrváva nedôvera pri nakupovaní potravín cez internet. Približne 60 % respondentov totiž uviedlo, že si potraviny takýmto spôsobom nekupuje nikdy. A takmer polovica opýtaných nenakupuje cez internet ani lieky, výživové doplnky alebo poistenie.
So svojím posledným nákupom cez internetový obchod bolo spokojných 92 % respondentov. Pritom 22 % ľudí zapojených do prieskumu uviedlo, že už nikdy nenakupujú v e-shope, s ktorým mali negatívnu skúsenosť a ďalších 44 % sa takémuto e-shopu vyhne, ak budú mať možnosť kúpiť rovnaký tovar inde. Vzhľadom na širokú dostupnosť e-shopov a nimi ponúkaných produktov je teda podľa prieskumu lojalita zákazníkov k ním nízka a kľúčovú úlohu hrá práve spokojnosť po každom jednotlivom nákupe.
V prieskume zároveň 26 % ľudí uviedlo, že už zažilo pri nakupovaní cez internet negatívnu skúsenosť. Najčastejšie išlo o dlhú dodaciu lehotu tovaru, jeho poškodenie alebo tovar nezodpovedal popisu uvedenému v e-shope, prípadne bol doručený poškodený. Naopak, veci, ktoré dokážu zákazníkov e-shopu potešiť, sú najmä darčeky k nákupu, rýchlosť dodania alebo zľava pri objednávke.