Spôsobovalo to kolaps dopravy v celom meste. Nový Čas na to upozornil firmu Siemens, ktorá má na starosti správu semaforov. Tí však vylúčili, že by menili frekvencie signalizácií. Príčinou haprujúcich semaforov sú zrejme otrasy pri búraní starej autobusovej stanice Nivy.
Čitatelia Nového Času upozornili na kolaps dopravy na križovatke ulíc Prievozská a Bajkalská. Všimli si, že frekvencie zelenej a červenej sa zmenili, to spôsobilo upchatie ciest. Po upozornení správcovia svetelných sigalizácií odhalili príčinu záhadných zmien. „Zaznamenali sme poruchy na komunikácii medzi dopravnou riadiacou centrálou a niektorými križovatkami. Pracujeme na zistení príčiny a jej odstránení. Pravdepodobne je porušený koordinačný kábel, čo môže byť spôsobené stavbou v oblasti novej autobusovej stanice,“ povedala hovorkyňa Siemensu Monika Orbanová.
Staviteľ novej autobusovej stanice sa ale bráni a žiadne poškodenie káblov neeviduje. „Preverili sme všetky stavebné práce a postupy v danej lokalite. Naša spoločnosť ani jej dodávatelia neevidujú poškodenie žiadneho káblového vedenia ani vykonávanie činností, ktoré by ich porušili,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti HB Reavis Martina Jamrichová. Podľa dopravného analytika nemuseli poškodiť kábel priamo. „Pri búracích prácach sa zem otriasa tak silno, že sa dokáže rozbiť aj potrubie. Vtedy je jednoduché rozstrihnúť optický alebo metalický kábel a vyhnúť sa tomu nedá,“ povedal Jozef Drahovský.
Prečo vznikajú zápchy
Jozef Drahovský, dopravný analytik
Každá svetelná križovatka má radič, ktorý zažína a zhasína jednotlivé svetlá a cez koordinačný kábel vysiela ďalšej križovatke informáciu, kedy má rozsvietiť zelenú. Radiče sú zosynchronizované tak, aby púšťali množstvo áut, ktoré sa do priestoru medzi križovatkami zmestí. Ak nastane prerušenie kábla, radiče sa rozsynchronizujú a púšťajú viac áut, a tak sa v dopravnej špičke križovatky upchávajú.